Invitado verbetert iBeacon-technologie | Expovisie

Invitado verbetert iBeacon-technologie

Invitado Visitor Management in Rotterdam heeft haar iBeacon technologie verbeterd, zodat het ook mogelijk is om app-gebruikers te bereiken zonder dat ze actief met de app bezig zijn. Hierdoor wordt het bereik van iBeacons op beurzen en evenementen vergroot.

 Een iBeacon is een klein zendertje dat je bijvoorbeeld bij een productpresentatie in een stand kunt plaatsen. Iedere iBeacon zendt een uniek Bluetooth-signaal uit. Dit signaal wordt door een app opgepikt wanneer de mobiele telefoon bij een iBeacon in de buurt komt. Op basis van een vooraf ingesteld bezoekersprofiel kan een actie worden ondernomen, bijvoorbeeld door automatisch een presentatie te starten of een push-notificatie te sturen naar de mobiele telefoon van de bezoeker. Tot nu toe moest de eigenaar van de telefoon de app daarvoor aan hebben staan. Dat is nu niet meer nodig.

De app moet wel op de telefoon staan. Door de event app van Invitado te koppelen aan de toegangsregistratie wordt het gebruik hiervan gestimuleerd stelt Michiel Droog van Invitado: “Bij binnenkomst ontvangen bezoekers een sms met een downloadlink en inlogcode voor de app. Zo worden bezoekers gemotiveerd om de app te downloaden. Door de koppeling met de voorregistratie, kunnen we direct een uitgebreid bezoekersprofiel aanmaken voor de app-gebruiker.”

Tijdens vakbeurs event15 in april in de Utrechtse Jaarbeurs heeft Invitado het gebruik van de iBeacon al getest. Door het op grote schaal toepassen van deze techniek, in combinatie met het grote aantal bezoekers, was dit een goede test. Op basis van de ervaring tijdens deze beurs is de technologie verder verbeterd.

 

Invitado start vanaf september met het commercieel inzetten van iBeacon technologie. Zo zal er in september tijdens een evenement in de Ziggo Dome met iBeacons gewerkt worden om bezoekers te verrassen en content op maat aan te bieden.

 

Michiel Droog: “In de komende maanden zal er met diverse opdrachtgevers gezocht worden naar creatieve toepassingen. Aangezien er ook op facilitair gebied veel winst te behalen valt, zijn we momenteel tevens in gesprek met enkele eventlocaties in Nederland en België.”