ICT & Logistiek | Expovisie

ICT & Logistiek

‘Veel nieuwe contacten gelegd, met de verwachting dat daar veel nieuwe omzet uit voortkomt’. Exposanten van de vakbeurs ICT & Logistiek zijn dik tevreden. Zes van de tien bezoekers (57%) beslist zelf over investeringen. De beurs vond gelijktijdig plaats met Industrie & ICT. Gezamenlijk waren de beurzen goed voor 4.679 bezoekers. Exposanten waardeerden ICT & Logistiek die op 7 en 8 november in de Jaarbeurs in Utrecht werd gehouden met een 7.4.‘Veel nieuwe contacten gelegd, met de verwachting dat daar veel nieuwe omzet uit voortkomt’. Exposanten van de vakbeurs ICT & Logistiek zijn dik tevreden. Zes van de tien bezoekers (57%) beslist zelf over investeringen. De beurs vond gelijktijdig plaats met Industrie & ICT. Gezamenlijk waren de beurzen goed voor 4.679 bezoekers. Exposanten waardeerden ICT & Logistiek die op 7 en 8 november in de Jaarbeurs in Utrecht werd gehouden met een 7.4.

Projectmanager Paul Verdult van VNU Exhibitions spreekt van een ‘beurs vol bruis’. “Drukte, bedrijvigheid, actie veel demonstraties en veel animo voor de beurstours van Transport en Logistiek Nederland & het RFID Platform. Bezoekers waren met heel concrete vragen naar Utrecht gekomen. Beursdeelnemers vertelden me hun salesteams voorlopig niet met vakantie te sturen. Het idee ‘de beurs is geweest, een weekje vrij kan geen kwaad,’ is gelukkig passé. Pas na de beurs begint het eigenlijke spel. Exposanten zullen hun handen vol hebben aan de follow-up. 41% van de bezoekers kwam met concrete investeringsplannen naar de beurs. Deelnemers kijken overigens ook al weer naar volgend jaar. Ruim 60  procent van de beschikbare vloeroppervlakte voor de 2008-editie is alweer volgeboekt.”

  • 35% van het bezoek is directie of management
  • 57% beslist zelfstandig over investeringen
  • 41% komt met concrete investeringsplannen naar Utrecht.

Grote interesse legden bezoekers aan de dag voor systemen voor warehousemanagement, automatische identificatie en supply chain management en transportmanagement. “Ik heb hier al heel wat nieuwe dingen gezien”, zegt Christiaan Verhoeven, bij KLM verantwoordelijk voor het verbeteren van de interne bedrijfsprocessen. “We moeten producten ontwikkelen waarmee onze interne klant tevreden is. Dus dat betekent: eerst oriënteren en dan vergelijkbare alternatieven op tafel leggen en uitwerken.” Logistiek manager Fiolet bij Knauf spreekt over een welbestede dag. “Prima beurs met duidelijke en relevante informatie. Als je met de verschillende standhouders spreekt, kom je weer op nieuwe ideeën.”

Sebastiaan Hoogstadt van Motorola Benelux zoekt nieuwe partners in business. Hij zegt: “Ik kan hier op één dag ongelooflijk veel contacten leggen. Als ik met iedereen apart afspraken zou maken, ben ik wekenlang bezig. Ik heb al aardig wat kaartjes verzameld van interessante system integrators  waar we nog zaken mee gaan doen.

Opvallend
Exposanten noemen het grote aantal beslissers ‘opvallend’. Bezoekers stellen gerichte vragen met het oog op hun investeringsplannen. Cap Gemini speelde hierop in met een uitgekiend uitnodigingsbeleid. Communicatie coördinator Marinka Peerdeman: “We hebben onze klanten en potentiële klanten van te voren uitgenodigd. We bouwen in drie uur bedrijfsprocessen na die ze zelf hebben aangegeven. Zo optimaliseren we het niveau van onze beursdeelname.”

Exposant Zetes geeft desgevraagd aan veel nieuwe leads gescoord te hebben. “Het is een gekkenhuis”, zegt marketing manager Huub van der Linden. “Ik ben heel tevreden. Ons bezoek bestaat uit bestaande klanten, maar in verhouding ook erg veel nieuwe, waar we ook al vervolgafspraken mee hebben. Flink veel leads dus, want het is altijd belangrijk om je klantenbestand van tijd tot tijd flink uit te breiden.”

ICT & Logistiek 2008 vindt – gelijktijdig met De Industriele Week-  plaats van 30 september tot en met 3 oktober.

VNU Exhibitions laat haar beurscijfers auditen door Ernst & Young accountants. Dit gebeurt volgens de richtlijnen van de UFI, de internationale organisatie van beursorganisatoren.