Huishoudbeursbezoekers gaven 11% meer uit | Expovisie

Huishoudbeursbezoekers gaven 11% meer uit

De Huishoudbeurs blijkt onverminderd populair als ‘shopwalhalla’. Uit cijfers van het bezoekersonderzoek, gehouden onder circa vierduizend beursbezoekers, blijkt dat de consument tijdens de Huishoudbeurs gemiddeld € 101,- heeft uitgegeven. Dit betekent een stijging van 11 procent ten opzichte van de 2010-editie. De 66e Huishoudbeurs werd gehouden van 12 tot en met 20 februari 2011.
Ruim achthonderd touringcars, extra treinstops, circa vijftigduizend trolleys en gemiddeld zeven kilo aan shopbagage per bezoeker; zomaar wat cijfers van de Huishoudbeurs 2011.  Op de beurs toonden ruim 450 exposanten hun koopjes en aanbiedingen aan 226.614 bezoekers. De Huishoudbeurs introduceerde dit jaar Festival Fantastique, een festivalterrein op klein formaat met workshops, optredens van bekende artiesten en ander verrassend vermaak.

Met een totale omzet van ruim 19,7 miljoen euro blikken de exposanten terug op een geslaagde Huishoudbeurs. Peter van den Driessche, sales & marketing manager van Blokker: "Blokker mag natuurlijk niet ontbreken op dit Hollandse evenement. In een korte periode bereiken we een groot deel van onze doelgroep. Bovendien bieden we de bezoekers tal van huishoudelijke artikelen voor scherpe prijzen. Onze klanten waarderen dit zeer, gezien de vele positieve reacties." Ook Rimmel London is tevreden, aldus Karin de Bruin, event manager: “We nemen al zo’n tien jaar deel aan de Huishoudbeurs, omdat we in negen dagen een groot bereik hebben met veel bezoekers uit onze doelgroep.”

De organisatie van de Huishoudbeurs is ook tevreden over de toename van 4 procent van het aantal mensen dat de beurs voor het eerst heeft bezocht. “Hiermee toont de Huishoudbeurs aan dat het evenement goed in staat is om de bezoekersdoelgroep continu te verversen door nieuwe consumenten aan te spreken”, licht beursmanager Nicole Mengerink toe. Andere opvallende zaken die uit het bezoekersonderzoek naar voren kwamen, zijn dat de gemiddelde bezoekduur in 2011 is toegenomen en inmiddels 5,8 uur bedraagt. Voorts heeft 79 procent van de beursbezoekers een betaalde baan. Vorig jaar was dit nog 77 procent.

De volgende Huishoudbeurs wordt van 18 tot en met 26 februari 2012 gehouden in Amsterdam RAI.

www.huishoudbeurs.nl