Huishoudbeurs voor mannen | Expovisie
Standbemanning op (on)gepaste afstand

Huishoudbeurs voor mannen

De gangpaden zijn gevuld met boodschappentastrolleys voorttrekkende mannen met daarop nog enkele emmers en andere trofeeën gestapeld. Neem daarbij de volksoploop bij de productdemonstraties en het echte huishoudbeursgevoel welt op. De Internationale Bouwbeurs zorgt wederom voor een volledig gevuld en levendige Jaarbeurs Utrecht.

Sikkens pakt extra uit op de tweejaarlijkse vakbeurs. Waar diverse concurrenten schitteren door afwezigheid, is de stand van het verfmerk volledig gevuld met bezoekers die niet alleen het gebruikelijke drankje voorgeschoteld krijgen, maar ook extra korting op hun order kunnen verdienen in de snippercapsule met kortingsbonnen.

Ook Stiho valt positief op. De leverancier van bouwmaterialen deelt werkhandschoenen uit en gebruikt dit contactmoment om de bezoeker uit te nodigen om zijn (of haar) badge te laten scannen. Hierdoor neem je deel aan de dagloterij waarbij de winnaar deelname aan één van Stiho’s bouwreizen wint. Ter gelegenheid van haar 85-jarig jubileum gaat Stiho namelijk dit jaar met 20 teams huizen bouwen in India, Indonesië, Malawi en Guatemala. Verder kunnen de beursbezoekers met het kaartje dat aan de handschoenen is bevestigd een sweater met eigen (bedrijfs)naam bestellen bij de vestigingen van Stiho.

Beursorganisator VNU doet zelf een duit in het zakje met de Material Xperience, een combinatie van tentoonstelling en special interest beurs. De nieuwe materialen en origineel materiaalgebruik trekken veel aandacht, met een hoofdrol voor een racefiets van bamboe.

Dat alleen een leuke actie niet voldoende is voor een optimale beursdeelname werd op de stand van Mascot tentoongespreid. De ‘kledingtrekkende’ dames trokken de aandacht van passanten, hielden een praatje en wisten de bezoekers uit te dagen tot een wedstrijd. De standbemanning bleef echter op (on)gepaste afstand.