Huishoudbeurs gaat Stout doen | Expovisie

Huishoudbeurs gaat Stout doen

 

Jarenlang heeft de Huishoudbeurs ijverig gepoogd om van zijn huisvrouwenimago af te komen. Slimme marketeers voorzagen dat vrouwen veel eerder geneigd zouden zijn grote aankopen te doen als ze in gezelschap van hun partner zouden zijn. Dus moest de Huishoudbeurs vooral ook aantrekkelijk worden voor mannen.  Maar wat nu? Het nieuwe thema van de komende Huishoudbeurs is Stout!.

 

Jarenlang heeft de Huishoudbeurs ijverig gepoogd om van zijn huisvrouwenimago af te komen. Slimme marketeers voorzagen dat vrouwen veel eerder geneigd zouden zijn grote aankopen te doen als ze in gezelschap van hun partner zouden zijn. Dus moest de Huishoudbeurs vooral ook aantrekkelijk worden voor mannen.  Maar wat nu? Het nieuwe thema van de komende Huishoudbeurs is Stout!

Citaat uit het persbericht: ‘Iedere vrouw is wel eens stout en zelfs vaker dan mannen denken, want mannen hoeven natuurlijk niet alles te weten. De wereld van Stout op de Huishoudbeurs 2007 is verrassend, guitig, grappig, spannend, uitdagend en een beetje geheim.’

 

Beursmanager Marjo Wolters voegt daar aan toe: ‘Maatschappelijke tendensen, zoals de anonimiteit van internet, verleiden meer vrouwen tot stouter gedrag. Je durft toch iets meer van achter je computer. Het is misschien ook een tegenreactie op alle gezondheidstrends. Snoepen, roken, botox en iets ongezonder leven zijn net zo goed een onderdeel van het leven van vrouwen als spinning, sapkuren en sauna.’

 

Hoezo meer geld uitgeven als er een man bij is? Wolters: ‘Op het themaplein kunnen de vrouwen straks ongegeneerd genieten van bergen chocola, oeverloos roddelen onder het genot van een “stout” drankje, veel te veel geld uitgeven aan mooie spullen en wellicht vijf minuten één op één chatten met een Bekende Nederlander.’ Dus toch.

 

Persvoorlichter Pim van Houten snapt het gelukkig wel. Al die ‘jaren dat we actief probeerden meer mannen naar de beurs te krijgen, zag je toch nauwelijks effect. Er komen mannen. Al dan niet met partner. Die gaan we ook niet weren. Ook voor hen is er uiteraard veel te beleven, maar ze zijn niet de primaire doelgroep. Misschien dat er zelfs wel mannen worden gelokt door het begrip Stout.’

 

O ja. De beurs is van 10 tot en met 18 februari volgend jaar. Voor mannen misschien goed om in die periode een dagje vissen of biljarten in te plannen.