Huishoudbeurs 2016 trekt jonger publiek | Expovisie

Huishoudbeurs 2016 trekt jonger publiek

Dit jaar was ruim 33 procent van de bezoekers van de Huishoudbeurs in de leeftijdscategorie tot 29 jaar en dat is een stijging van 6 procent ten opzichte van vorig jaar. De beurs die van 20 tot en met 28 februari plaatsvond in Rai Amsterdam, trok in totaal zo”n kwart miljoen bezoekers. Het thema van dit jaar was Welcome to the Future en daarom stonden innovaties op het gebied van huishouden en shoppen centraal. Het precieze aantal bezoekers dit jaar was 249.702 en dat is een stijging ten opzichte van vorig jaar, toen er 243.768 bezoekers kwamen kijken. Uit de voorlopige resultaten van het onderzoek, gehouden onder Huishoudbeursbezoekers, is gebleken dat de gemiddelde bezoeker de Huishoudbeurs een 7,4 als cijfer geeft. Vorig jaar was dit nog een 7.1. Verder blijkt uit het onderzoek dat 94 procent van de bezoekers komt voor een gezellig dagje uit en ook om nieuwe producten en diensten te bekijken en uit te proberen. De gemiddelde bezoekduur was 6 uur, de gemiddelde grootte van het gezelschap was 2,6 personen. Het populairste onderdeel is Food & Drinks. Ook de Negenmaandenbeurs, die gelijktijdig met de Huishoudbeurs werd gehouden, verliep succesvol. Het event werd op woensdag 24 februari geopend door Liza Sips en vijftien dreumesen. 

De volgende Huishoudbeurs wordt van 18 tot en met 26 februari 2017 gehouden in RAI Amsterdam.