Hostesses bind je met een goed verhaal | Expovisie

Hostesses bind je met een goed verhaal

Huur je hostesses of andere tijdelijke medewerkers in? Zorg dan dat die goed op de hoogte is van het bedrijf, de mensen, de beursdoelstelling en de werkzaamheden. Niets is dodelijker voor het efficiënt functioneren van tijdelijke krachten dan een gebrek aan essentiële informatie!

Vertel iets over het bedrijf. Wat jullie doen en in wat voor een sector jullie actief zijn. Wat de historie van het bedrijf is en hoe jullie in de markt bekend staan. Wat jullie sterkste troeven zijn en welke waarden het bedrijf koestert. Wat de actuele nieuwsfeiten rondom het bedrijf zijn of welke geruchten er de ronde doen en hoe hierop gereageerd moet worden.

Vertel iets over de mensen. Welke mensen zijn het gezicht van het bedrijf. Welke mensen staan er op de stand en wat zijn hun taken en verantwoordelijkheden. Zijn er bepaalde eigenschappen van bepaalde mensen waarmee ze rekening moeten houden. Hetzelfde voor beursbezoekers en relaties. Wat voor type mensen zijn dat. Hoe moeten die benaderd worden. Zijn er nog speciale gasten bij.

Vertel iets over de doelstelling. Waarom neemt het bedrijf deel aan de beurs. Wat willen jullie uitstralen. Wat zijn de concrete targets. Wat en hoe wordt er geregistreerd en/of gemeten. Welke activiteiten zijn er op en rond de beurs om die doelstelling te behalen.

Vertel iets over de werkzaamheden. Wat wordt er van de betreffende persoon verwacht. Waar in de stand moet die staan. Welke houding moet die aannemen. Welke taken moet die verrichten. Wanneer en hoe kan die pauzeren. Aan wie moet die rapporteren en wat en wanneer.

Maak hier een verhaal van. Het gaat in eerste instantie niet om een checklist, maar om het scheppen van een band met het bedrijf en het bewerkstelligen van de gewenste attitude bij de tijdelijke medewerker.