HISWA trekt meer bezoekers | Expovisie
HISWA 2018 - entree

HISWA trekt meer bezoekers

HISWA Amsterdam Boat Show heeft dit jaar  37.461 bezoekers getrokken, 7 procent meer dan vorig jaar. Deze 63e editie stond in het teken van vernieuwing, zoals de entree via Strandzuid in plaats van de reguliere RAI-hoofdentree en er was een HISWA Haven. De beurs vond plaats van 7 tot en met 11 maart in RAI Amsterdam.Ook aan het programma was gesleuteld. Er waren sprekers als Marit Bouwmeester en Roy Heiner aanwezig, een livestream met team Brunel (Volvo Ocean Race), workshops koken aan boord, een veiling, en de Funsports Xperience was tweemaal zo groot als vorig jaar. Er stonden circa 250 bedrijven op de beursvloer. “Ons doel was de traditionele bezoeker naast honderden boten vooral ook inspiratie te bieden. Daarnaast wilden we nieuwe bezoekers te enthousiasmeren voor de watersport”, aldus beursmanager Gertjan Roos.

Winnaars awards

Op de openingsdag op woensdag 7 maart is Finsulate uitgeroepen tot Product van het Jaar 2018. Finsulate is een zelfklevend folie dat als een ‘wrap’ om de romp van het schip wordt aangebracht als milieuvriendelijk alternatief voor antifouling. Voor het eerst werd ook de nieuwe prijs HISWA Hebbeding uitgereikt aan de leukste of handigste musthave voor op het water. De vakjury koos uit de zeven genomineerde producten voor de slimme windmeter Skywatch. De consument zelf hecht blijkbaar veel waarde aan warme billen aan boord, want zij kozen voor de Stoov One, een oplaadbaar warmtekussen.

Volgend jaar vindt de HISWA plaats van woensdag 6 tot en met zondag 10 maart.