Goodies in Duitsland | Expovisie

Goodies in Duitsland

De oudste, maar steeds weer jonge beurs voor speciale partijen „Goodies“ vierde in januari reeds haar 10de editie. In de schilderachtige streek van het Artland, meer bepaald in Ankum nabij Osnabrück, stelde de nr. 1 van de beurzen voor speciale partijen en actieartikelen van 11 tot 14 januari 09 haar nieuwste editie voor.De oudste, maar steeds weer jonge beurs voor speciale partijen „Goodies“ vierde in januari reeds haar 10de editie. In de schilderachtige streek van het Artland, meer bepaald in Ankum nabij Osnabrück, stelde de nr. 1 van de beurzen voor speciale partijen en actieartikelen van 11 tot 14 januari 09 haar nieuwste editie voor.De bezoekersaantallen bevonden zich ondanks, of beter gezegd precies omwille van de zeer vroege datum nog steeds op het bekende hoge niveau. Naar aanleiding van de 10de Goodies beurs voor speciale partijen stroomden de bezoekers talrijk naar het beurscentrum „Posten-Center”, waar het hele jaar door beurzen worden georganiseerd. Alle hotels in de nabije en verre omgeving waren volgeboekt, het zoeken naar een parkeerplekje was een kwestie van geluk geworden. „Deze ontwikkeling, die ook voor onze hele regio uitgegroeid is tot een enorm economisch aspect, beschouwen wij natuurlijk als uiterst positief”, stelde het deelstaatparlementslid Reinhold Coenen naar aanleiding van zijn bezoek aan het Posten-Center tevreden vast. „Het Posten-Center en de succesvolle beurzen hebben zelfs de aandacht getrokken van onze deelstaatregering in Hannover, daarom heeft de minister-president, Dr. Christian Wulf, aangekondigd dat hij weldra een bezoek plant in Ankum.” Tijdens deze recentste Goodies-beurs was er niets te merken van een terughoudendheid in het koopgedrag. „Bij ons was er tijdens de beurs geen sprake van een financiële of economische crisis”, stelde de beursleider Wolfgang Heistermann tevreden vast. „Voor mijn bedrijf, de firma Expo-Börse, was het de succesvolste Goodies aller tijden” meldde Georg Dobelmann, eigenaar van het Posten-Center en eigenaar van de groothandel in speciale partijen Expo-Börse. „Wij zijn van mening dat met name in de sector van de speciale partijen de omzetcijfers geen nadelen ondervinden, maar net profiteren van het prijsbewuste inkoopgedrag”, aldus Dobelmann verder. „In mijn detailhandelszaken, de Posten-Börsen, hebben wij, net zoals vele anderen, een zeer goede omzet gehaald tijdens het jaareinde. Zoiets laat zich natuurlijk ook voelen in het positieve ordergedrag tijdens deze beurs.” Dezelfde teneur kon men tijdens de beurs horen bij vele van de in totaal 120 exposerende firma’s. „Een dermate goede beurs, tot nu toe mijn beste, had ik niet verwacht”, aldus bijvoorbeeld Michael Hütte, eigenaar van de gelijknamige textielfirma. „Deze beurs heeft mijn optimistische verwachtingen nog ver overtroffen”, aldus Günter Schömitz, groothandelaar in speciale partijen. „Ik ben er van bij het begin in het Posten-Center en bij iedere vorige Goodies bij geweest. Daarom volg ik deze constante positieve ontwikkeling natuurlijk met grote tevredenheid.” „Wij willen het succesvolle karakter van de beurs in Ankum natuurlijk behouden”, aldus nogmaals Georg Dobelmann, „maar om ook internationaal nog belangrijker te worden, starten wij in maart de eerste Goodies XXL in de beurshallen van Düsseldorf.”   Daarmee werd de aandacht gevestigd op het aankomende nieuwe hoogtepunt in het jaar 2009, de beurs in Düsseldorf. De drijvende krachten uit Ankum organiseren voor het eerst een „Goodies XXL” van 24 tot 26 maart 09 op het beursterrein van Düsseldorf. „Wij willen niet alleen kunnen beantwoorden aan de vele aanvragen van exposanten, die wij in Ankum niet meer kunnen onderbrengen, maar wij willen ook de nationale en internationale klanten een nieuw platform bieden en stellen daarom een Goodies XXL voor op een internationaal voortreffelijke locatie.”, aldus Georg Dobelmann. De vraag naar beursstanden en de reservaties voor de beurs voor speciale partijen Goodies XXL waren tot nu toe reeds overweldigend. „De nieuw opgerichte `Goodies Messegesellschaft Ankum` heeft de meer dan 28.000 m² grote haloppervlakte nu al bijna volledig volgeboekt. Wie nu nog een standplaats wil huren moet zich haasten.”, aldus Wolfgang Heistermann, hoofd van deze nieuwe beursorganisatie. „De exposantenclientèle omvat exposanten uit heel Europa, Amerika, Afrika en het Verre Oosten.” „Wij zullen aan de nationale en internationale klanten een beurs voorstellen, die ongeëvenaard is. Wij weten, wat de handelaars zoeken. Laat u zich verrassen en overtuigen in Düsseldorf.” Deze afsluitende uitspraak onderstreepte Georg Dobelmann met een tevreden en optimistische glimlach.