Gielissen ontvangt prestigieuze Award voor Ferrari World | Expovisie

Gielissen ontvangt prestigieuze Award voor Ferrari World

Gielissen Interiors & Exhibitions heeft op woensdag 23 november de 'IPMA-NL Project Excellence Award' ontvangen Deze prijs wordt uitgereikt aan een organisatie die een gecompliceerd project in al z’n facetten (zeer) goed heeft uitgevoerd en een voorbeeld is voor andere projectmanagers. Gielissen ontving de award voor haar bijdrage aan het Ferrari World Themapark in Abu Dhabi.IPMA-NL is de Nederlandse afdeling van IPMA International, een organisatie die tot doel heeft om de kwaliteit en professionaliteit van projectmanagement te verhogen en de kennis over projectmanagement te bevorderen. IPMA-NL richt zich daarbij vanzelfsprekend op projecten door Nederlandse bedrijven en organisaties. Om kans te maken op de award moest het desbetreffende project aan negen belangrijke criteria voldoen, waaronder projectleiderschap, projectorganisatie, innovatie, klanttevredenheid en resultaat.

"Dat IPMA-NL bij de toekenning van de award niet over een nacht ijs gaat, bleek wel uit de uitgebreide en grondige audit", aldus Bart Wigman, CEO van Gielissen. "Gedurende tweeënhalve dag doorliepen vier assessoren bij onze Eindhovense vestiging alle aspecten van de hierboven genoemde criteria."

Bart Wigman ontving de Award uit handen van juryvoorzitter Adri Duivesteijn, in het dagelijkse leven wethouder van de gemeente Almere. In zijn dankwoord zei hij zeer vereerd te zijn met deze bijzondere trofee, maar dat de managementkwaliteit van het Ferrari World Thema Park project niet in kwaliteit verschilde van die 1.500 andere projecten, van klein tot groot, die zijn bedrijf jaarlijks uitvoert. Wigman: “De nu bekroonde kwaliteit is bij ons standaard.”

Het Ferrari World Themapark, een op de F1-racerij afgestemd attractiepark, bevindt zich in Abu Dhabi vlakbij het in 2009 geopende F1 Grand Prix-circuit. Dit spectaculaire complex (oppervlakte 250.000 m², waarvan 120.000 m² overdekt) omvat 26 hightech-attracties. Gielissen bouwde in het overdekte deel twee van die attracties: de Ferrari Factory Experience en Ferrari History Ride. In totaal ging het om 7.000 m² vloeroppervlak.