Gielissen en Duomedia bundelen krachten | Expovisie

Gielissen en Duomedia bundelen krachten

Na de opening van de achtste vestiging in Belgie in het najaar van 2010, komt Gielissen weer met een nieuw wapenfeit. Gielissen gaat namelijk nauw samenwerken met het Belgische bedrijf Duomedia. Dit internationale B2B bureau voor public relations is gevestigd nabij Brussel en wordt ondersteund door regionale teams in Munchen, Frankfurt, Milaan, Londen, Parijs, Barcelona en Shanghai.De branche heeft de afgelopen jaren ernstig geleden onder de economische malaise. Gielissen zag de omzet met meer dan vijf procent afnemen. "Bedrijven hadden logischerwijs minder te besteden. Grote budgetten voor beursdeelname konden niet worden uitgetrokken. Nu de economie weer aantrekt, grijpen bedrijven kun kans om duidelijker in beeld te komen. Daarom besloten wij ons ook zichtbaarder in België te maken," licht Gielissen-directeur Bart Wigman toe. "Met de opening van onze vestiging onder leiding van Ronald Marien en met de samenwerking van Duomedia zijn we duidelijk op de goede weg."

Het doel is om een allesomvattende, geïntegreerde communicatieservice te bieden. Wigman: "Door de samenwerking ontstaat er een one-stop-shop voor alle zaken rondom zakelijke PR, marketing en beurspresentaties. Een aantal projecten die we samen zullen doen zijn Drupa 2012 en Labelexpo. Duomedia is ruim vertegenwoordigd op alle (internationale) beurzen voor drukwerk en beeldende kunsten. Het bedrijf organiseert mediaconferenties en regelt één-op-één interviews met de pers om ervoor te zorgen dat de activiteiten van de klant in de toonaangevende media komen. Duomedia verschaft ook ondersteuning voor de sociale media, nieuwsberichten en content voor dagelijkse eventnieuwsbrieven en brochures om de zichtbaarheid vóór en tijdens de events zo groot mogelijk te maken. Kortom: Duomedia is de perfecte aanvulling op onze activiteiten."

Anja D’Hondt, managing partner en oprichter van Duomedia, zegt over de samenwerking: “Onze klanten kunnen nu voor alle zaken op het gebied van events terecht op een adres. Gielissen heeft een welverdiende reputatie met zijn opvallende stands die meteen de aandacht van de bezoekers trekken, terwijl onze allesomvattende PR en marketingondersteuning zorgen voor een uitgebreide verslaggeving van de activiteiten van onze klanten in de media. Dit is een zeer aantrekkelijk aanbod; hiermee profiteren klanten maximaal van hun investering in exhibitions."

Algemeen directeur Ronald Marien van Gielissen België was tot voor kort director marketing communication bij AGFA Graphics. In die functie organiseerde en coördineerde hij gedurende vijftien jaar de meest uiteenlopende beursdeelnames – met stands van 40 tot 3.000 vierkante meter – en dat over heel de wereld. De soms verrassende en gedurfde aanpak resulteerde regelmatig in belangrijke prijzen en onderscheidingen, onder andere de ExpoJaarprijs 2008 voor de meest efficiënte B-to-B beurspresentatie. Marien maakte de overstap naar Gielissen samen met zijn collega Peter Boodts. "Onze tweeledige expertise van exposant en marketeer stelt ons in staat snel en creatief met de klanten mee te denken", aldus Marien. "Return on investment en experiental marketing zijn binnen onze aanpak sleutelbegrippen en effectieve instrumenten voor het realiseren van intrigerende, maar vooral rendabele beursdeelnames."

Op de foto: Ronald Marien van Gielissen België

(copyright Gielissen)

www.gielissen.com / www.duomedia.com