Geurbeleving in Ahoy Rotterdam | Expovisie

Geurbeleving in Ahoy Rotterdam

Ahoy Rotterdam is een samenwerking aangegaan met Sense Company om evenementen te voorzien van een bijpassende geur. "Zo maken klanten en bezoekers van Ahoy een unieke ervaring mee", aldus Kees de Jong, marketing en communicatie manager bij Ahoy. De geuren kunnen toegevoegd worden in verschillende ruimtes in Ahoy, van vergaderruimte tot het Sportpaleis.

 

"Steeds meer zijn mensen op zoek naar een totaalbeleving", aldus De Jong. "Evenementen springen hierop in door alle zintuigen van hun bezoekers te prikkelen. De ogen, de oren en ook de neus worden ingezet om deze totaalbeleving te creëren. Waar het lekker ruikt, voelen mensen zich op hun gemak, verblijven ze langer, beoordelen ze de omgeving positief en willen ze er dankzij hun positieve herinnering weer terugkomen."

 

De evenementenbranche begint de toegevoegde waarde van geur steeds meer te ontdekken. Voor elke situatie is er een bijpassende geur: van opwindend op de dansvloer tot relaxed op een beurs. Natuurlijk kunnen geuren ook per thema of sfeer worden ingezet; kerstsfeer, zomerfeest et cetera. De Jong: "Op deze manier wordt het publiek op een unieke manier beleving geboden en in een positieve stemming gebracht."

Geurtoepassingen kunnen verschillende doelen dienen, aldus Martijn van Jole van Sense Company. "Probleemoplossende geuren bijvoorbeeld, maskeren of verwijderen onaangename geuren. In het geval van Ahoy gaat het om waardetoevoegende geuren. Die versterken de beleving en roepen gewenste emoties op. Het toevoegen van geuren geeft een positievere beleving, langere verblijfsduur, hogere klanttevredenheid en omzetstijging."

De geuren kunnen worden toegevoegd binnen verschillende ruimtes van Ahoy. Van een vergaderruimte voor tien personen tot het Sportpaleis, waar vijftienduizend bezoekers tegelijk de geurbeleving kunnen ervaren.

www.sense-company.nl / www.ahoy.nl