Gekoeld presenteren? Ontwijk deze valkuilen! | Expovisie

Gekoeld presenteren? Ontwijk deze valkuilen!

Het gekoeld presenteren van producten is niet een kwestie van even een koel- of vriesmeubel in de stand plaatsen. Ontwijk de volgende valkuilen:

1. Het koelmeubel als sluitstuk zien. Neem bij de briefing van de standontwerper (of het bepalen van de indeling van de standaardstand) de koelvitrine direct mee. Een dergelijk omvangrijk en beeldbepalend element kun je niet later nog even toevoegen (wat helaas nog regelmatig gebeurd).

2. Denken dat de standaard nutsvoorzieningen voldoende zijn. Zorg voor voldoende stroompunten. Regel (24/7) nachtstroom! Controleer of alle koel/vriesmeubelen daadwerkelijk op dit stroompunt aangesloten zijn. Je zult niet de eerste zijn die de volgende ochtend tot de ontdekking komt dat de koeling ‘s nachts zonder stroom heeft gestaan.

3. Lagere eisen stellen dan in de winkel. Kies een koeling/vriezer met het juiste temperatuurbereik en voorkom uitdroging door de producten buiten de openingsuren af te dekken. De producten – jullie visitekaartje – moeten er tot aan het einde van de beurs piekfijn uitzien.

4. Verwachten dat je zonder service kunt. Controleer welke service de leverancier/verhuurder biedt als de koelinstallatie kapot gaat tijdens de beurs. Ook tijdens beurzen gaan apparaten stuk en zonder plan B eindigt jouw display in een slappe en/of stinkende presentatie.