Geen recessie in Wellness- en Beautybranche | Expovisie

Geen recessie in Wellness- en Beautybranche

De New Beauty & Wellness beurs in de Amsterdamse RAI heeft afgelopen weekend weer meer bezoekers getrokken dan het jaar daarvoor. Ruim 7.600 consumenten en vakbezoekers vergaapten zich aan het nieuwste op het gebied van schoonheidsbehandelingen en wellness, zoals anti-aging, massages en gezondheid. Het zijn al lang geen zaken meer waar alleen vrouwen zich mee bezighouden. Ook mannen besteden steeds meer aandacht aan hun uiterlijk. Eén van de talrijke mannelijke bezoekers verwoordde het als volgt: “Ik verzorg mezelf graag goed, een rimpeltje wegwerken, een onderkinnetje, een buikje… Andere mensen zien het misschien niet, maar ik wel. Het is voor mij belangrijk er aantrekkelijk uit te blijven zien. Daarom gebruik ik voedingssupplementen en crèmes.”

En het publiek was gevarieerd, van jong tot wat ouder. Natuurlijk trokken de vele gratis beautybehandelingen veel belangstelling, maar bezoekers waren ook erg geïnteresseerd in de demonstraties van yoga, massages en spiritualiteit en de talrijke interactieve lezingen die door o.a. plastisch chirurgen en cosmetisch artsen werden verzorgd. Uit reacties van standhouders blijkt dat Nederlanders, ondanks de recessie, bereid zijn te investeren in uiterlijke en innerlijke verzorging. De nieuwste behandelingsmethoden, massages en wellnessgadgets vonden dan ook gretig aftrek op het event. Ook de bekende cosmetisch arts Robert Schoemacher merkt nog niets van de economische crisis. Uiterlijk lijkt tegenwoordig een eerste levensbehoefte te zijn, zegt hij: "Net zoiets als een brood kopen." En wat serieuzer: "Mensen willen er als compensatie goed uit zien."

Naast de vele beautynoviteiten en demonstraties op de beurs trok het nieuw geïntroduceerde wellness-gedeelte van het evenement veel aandacht. Hier kon men tientallen verschillende massages uitproberen, shoppen in de WellnessShop en speciale arrangementen boeken bij enkele Thermencentra. De organisatie verwacht New Wellness volgend jaar fors uit te breiden.

De New Beauty & Wellness beurs in de Amsterdamse RAI heeft afgelopen weekend weer meer bezoekers getrokken dan het jaar daarvoor.

Ruim 7.600 consumenten en vakbezoekers vergaapten zich aan het nieuwste op het gebied van schoonheidsbehandelingen en wellness, zoals anti-aging, massages en gezondheid. Het zijn al lang geen zaken meer waar alleen vrouwen zich mee bezighouden. Ook mannen besteden steeds meer aandacht aan hun uiterlijk. Eén van de talrijke mannelijke bezoekers verwoordde het als volgt: “Ik verzorg mezelf graag goed, een rimpeltje wegwerken, een onderkinnetje, een buikje… Andere mensen zien het misschien niet, maar ik wel. Het is voor mij belangrijk er aantrekkelijk uit te blijven zien. Daarom gebruik ik voedingssupplementen en crèmes.”

En het publiek was gevarieerd, van jong tot wat ouder. Natuurlijk trokken de vele gratis beautybehandelingen veel belangstelling, maar bezoekers waren ook erg geïnteresseerd in de demonstraties van yoga, massages en spiritualiteit en de talrijke interactieve lezingen die door o.a. plastisch chirurgen en cosmetisch artsen werden verzorgd. Uit reacties van standhouders blijkt dat Nederlanders, ondanks de recessie, bereid zijn te investeren in uiterlijke en innerlijke verzorging. De nieuwste behandelingsmethoden, massages en wellnessgadgets vonden dan ook gretig aftrek op het event. Ook de bekende cosmetisch arts Robert Schoemacher merkt nog niets van de economische crisis. Uiterlijk lijkt tegenwoordig een eerste levensbehoefte te zijn, zegt hij: "Net zoiets als een brood kopen." En wat serieuzer: "Mensen willen er als compensatie goed uit zien."

Naast de vele beautynoviteiten en demonstraties op de beurs trok het nieuw geïntroduceerde wellness-gedeelte van het evenement veel aandacht. Hier kon men tientallen verschillende massages uitproberen, shoppen in de WellnessShop en speciale arrangementen boeken bij enkele Thermencentra. De organisatie verwacht New Wellness volgend jaar fors uit te breiden.