Geen Lentebeurs in MECC, wel nieuwe beurs Beleef! - Expovisie

Geen Lentebeurs in MECC, wel nieuwe beurs Beleef!

Na 55 edities is aan de Lentebeurs in het MECC een einde gekomen. Daarvoor in de plaats komt in het najaar de nieuwe consumentenbeurs Beleef! De eerste editie wordt gehouden van 5 tot en met 10 november. "Maar", zo zegt product manager Denise Gehlen van MECC Maastricht. "Beleef! is zeker geen Lentebeurs op een andere datum. Wij beseffen dat de consument van nu andere behoeften heeft dan de consument van pakweg tien jaar geleden. Daar spelen we met Beleef! op in."

"De consument van nu verwacht op een verrassende wijze geënthousiasmeerd te worden", gaat Gehlen verder. "Een concept als Lentebeurs bleek niet meer voldoende aan te sluiten op de behoeften van zowel de consument als de exposant. Met Beleef! slaan we een nieuwe weg in waarbij de beursvloer meer is dan de traditionele marktplaats waar goederen aan de man worden gebracht. Met name de wijze waarop wij samen met de exposant de bezoeker gaan verrassen zal onderscheidend zijn."

Ook vanuit de exposanten en bezoekers van de interieurbeurs Woon Mooi kwam de wens naar voren om het aanbod uit te breiden met belevingswerelden die niet gerelateerd zijn aan interieur. Gehlen: "Met deze duidelijke signalen uit de markt gaan we iets doen. Wonen wordt een van de hoofdthema's binnen het totaalconcept. Naast wonen vormen de thema's mode en leven de belangrijkste dragers van Beleef!. Vertrouwde beurselementen worden interactiever en er worden nieuwe elementen aan toegevoegd. Met deze nieuwe, bredere opzet en een innovatief omlijstingprogramma richten we ons op een bredere doelgroep."

Beleef! staat volgens Gehlen voor out of the box denken, het doorbreken van tradities en het met lef inslaan van nieuwe wegen: "Beleef! wordt een prikkelende najaarsbeurs voor het hele gezin, een gezellig dagje uit voor de consument die op zoek is naar inspiratie, advies en een breed productaanbod op het gebied van lifestyle, mode en wonen. Zoals de naam doet vermoeden zal beleving als rode draad aanwezig zijn op de beursvloer in de vorm van een eigentijdse aankleding en sprankelend entertainment."