Beurzen

Gamescom sluit tijdelijk de deuren tegen overvloed aan bezoekers

Gamescom stopte zaterdag haar kaartverkoop aan de kassa en hield ook bezoekers die een kaartje in de voorverkoop hadden gekocht buiten de deuren. De opkomst op de derde dag van ’s werelds grootste gamesbeurs in Keulen was zo groot, dat limiet van de zes beurshallen werd overtroffen.

De beurs die van 17 tot en met 21 augustus plaatsvond in Koelnmesse trok uiteindelijk 275.000 bezoekers, tegen 254.000 bezoekers in 2010.

Ook op de andere dagen was de beurs drukbezocht, waarbij bezoekers vaak vier tot zes uur op een stand moesten wachten om de nieuwste en meest populaire spellen te mogen spelen. Ondanks deze lange wachttijden toonden de bezoekers zich via de Facebook-pagina van Gamescom overwegend enthousiast over de beurs.

De organisatie van Gamescom liet zaterdagmiddag via Twitter en Facebook weten dat de ticketverkoop aan de kassa gestaakt werd. Mensen die in de voorverkoop een ticket hadden gekocht, werd aangeraden om van het mooie weer te genieten en zondag naar de beurs te komen. Verder sloot de organisatie regelmatig beurshallen af om de wachttijden bij de stands niet nog verder te laten oplopen. De bezoekers buiten de hallen werden doorverwezen naar het entertainmentgebied.

Aan Gamescom 2011 namen 557 bedrijven uit 39 landen deel. In 2010 waren er 505 exposanten uit 33 landen. Met 275.000 bezoekers lag het bezoeksaantal 8% hoger dan in 2010. Daarvan waren er

21.400 vakbezoekers uit meer dan 70 landen, een toename van 13%. Aan het voorafgaande gamescongres GDC Europe, dat plaatsvond van 15 tot en met 17 augustus, namen 2.100 deelnemers uit 57 landen deel, een toename van 40% ten opzichte van het voorgaande jaar. Het stadsfestival dat aan de beurs was gekoppeld trok meer dan 100.000 bezoekers naar de binnenstad van Keulen.

Gamescom 2012 vindt plaats van 15 tot en met 19 augustus 2012 in Koelnmesse.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief