Gamescom krijgt tien procent meer oppervlakte - Expovisie

Gamescom krijgt tien procent meer oppervlakte

De Europese gamesbeurs Gamescom in Köln krijgt dit jaar 16.000 m2 meer tentoonstellingsruimte, wat een toename is van 10 procent ten opzicht van vorig jaar. De uitbreiding zit met name in de business area en het entertainmentgebied.

 De meeste beursdagen van Gamescom waren vorig jaar in de voorverkoop uitverkocht. Uiteindelijk kwamen er 335.000 bezoekers naar de beurs in KoelnMesse.

Om het verblijf in het beursgebouw aangenamer te maken is de indeling van de hallen aangepast. De business area, het exclusieve gebied voor vakbezoekers, zal in 2015 de hallen 2, 3 en 4 beslaan. Het entertainment gebied voor particuliere bezoekers wordt dit jaar uitgebreid met hal 5. Daarmee komt de totale expositieruimte op 180.000 bruto vierkante meter. De extra ruimte is vooral bedoeld om de kwaliteit van het verblijf van de bezoekers te verbeteren.

Doordat het aantal vakbezoekers vorig jaar wederom steeg (2014: 31.500, +6 procent) is de business area vergroot met 4.000 vierkante meter (+7 procent). De overige toename van 12.000 vierkante meter komt ten goede aan het  entertainmentgebied.

“De gamescom is een succesverhaal. Sinds de introductie in Keulen namen de groeicijfers van exposanten en bezoekers toe, ook wat betreft internationaliteit. Na zeven jaar gamescom is verdere uitbreiding van de expositieruimte het praktische antwoord”, zegt Katharina Hamma, Managing Director van Koelnmesse.

“Gamescom wordt voortdurend ontwikkeld om de aantrekkelijkheid te verhogen voor alle doelgroepen. Op de middellange termijn de gamescom ingericht voor verdere groei in het aantal exposanten, bijvoorbeeld in de segmenten Family & Friends en Gamescom table top (ruilkaarten en bordspellen, RED)”, aldus Maximilian Schenk, Managing Director van BIU, de Federale Vereniging van Interactive Entertainment Software.

 rn

Internationale marktleiders

rnTal van internationale marktleiders en gerenommeerde bedrijven in de computer en video game-industrie hebben zich als aangemeld als exposant voor Gamescom 2015, zoals Bandai Namco, Bethesda, CI Games, Cloud Imperium Games, Crytek, Deep Silver (Koch Media), Electronic Arts, Kalypso Media , Konami, Microsoft, Nintendo, Oculus, Rondo Media, Square Enix, Ubisoft, V Pro Gaming en Warner Bros. Ook aanbieder van online games en game apps, zoals Aeria Games, Bigpoint, My.com zijn van 5 tot en met 9 augustus vertegenwoordigd in Koelnmesse.