Frank Wouters goed ontvangen op MPI-meeting | Expovisie

Frank Wouters goed ontvangen op MPI-meeting

Vrijdag 9 november j.l verraste de marketing gourou Frank Wouters een volle zaal 

MPI leden in het Mövenpick hotel te Amsterdam. (http://www.moevenpick-hotels.com/hotels/Amsterdam/welcome.htm) De educational commissie had hun eerste resultaat van MPI’s CoCreatie filosofie. De deelnemers hadden hun voorkeur aangegeven voor een marketing workshop en ze werden door het sprekersplatform (http://www.sprekersplatform.nl/wiezijnwij.asp

op hun wenken bediend.

Vrijdag 9 november j.l verraste de marketing gourou Frank Wouters een volle zaal 

MPI leden in het Mövenpick hotel te Amsterdam. (http://www.moevenpick-hotels.com/hotels/Amsterdam/welcome.htm)

De educational commissie had hun eerste resultaat van MPI’s CoCreatie filosofie: 

De deelnemers hadden hun voorkeur aangegeven voor een marketing workshop en ze werden door het sprekersplatform (http://www.sprekersplatform.nl/wiezijnwij.asp

op hun wenken bediend.

Na een introductie van MPI Nederland voorzitter Ruud Janssen doorbrak Frank Wouters alle starre marketingformules en deed menig toehoorder twijfelen aan het nut van hun Nima A,B,C cursus. Hij vergeleek marktonderzoek met astrologie en bracht een aantal interessante en bruikbare wetten vanuit zijn eigen denkwijze naar voren. Met wetten zoals “elk produkt en elke dienst moet een bestaansrede hebben en je hebt een bestaansrede als je een probleem op een unieke manier oplost” zette hij de zaal aan tot zelf reflectie.

Nog een aantal wetten van Frank:

“Een concept wordt sterker in de mate dat het de “niet doelgroep” afstoot”

“Mensen beslissen emotioneel, maar verantwoorden rationeel”

“Harde waarden winnen het van zachte”

Een van zijn marketing regels suggereert dat we een “superlatief moeten claimen” om iets teweeg te kunnen brengen in de markt. Dat superlatief moeten we natuurlijk wel waar maken en wanneer de concurrent met deze superlatief “aan de haal gaat” onderschrijft dat alleen maar dat we de juiste weg gekozen hebben!

Vanuit de zaal kwam de terechte vraag dat in onze “industry” business toch ook vaak aan een persoon gegund wordt. “Rede te meer om de klanten een fan te laten zijn van je concept, zeker gezien de personele wisselingen waar onze tak van sport aan onderhevig is”, antwoordde Frank.

Met nog veel meer wijsheden zoals “degene die twee konijnen wil vangen, vangt er geen” en goede adviezen hoe meeting planners hun doelgroep het beste kunnen identificeren sloot Frank Wouters een workshop af die best nog wat langer had door mogen gaan. De droge humoristische manier van presenteren (met de nodige Belgische zelfspot) hield een ieder op het puntje van zijn stoel terwijl inhoudelijk er meer dan voldoende bagage aan de toehoorders werd meegegeven. 

De aanwezigen oordeelden met statements zoals “beste educational die we ooit hebben gehad” en “zeer praktisch toepasbaar”. 

Voor een ieder die zich meer in Frank willen verdiepen verwijzen we je door naar:

http://www.bedrijfsnar.com/

Foto’s van dit evenement gevonden kunnen worden op:

http://www.photonic.nl/?idh=df7bb1379d1a0e0efd06163b22d2c258

Bij plaatsing van een foto dient de bron (PHOTONIC) wel vermeld te worden.

Meeting Professionals International

Sinds de start in het Amerikaanse Dallas is MPI uitgegroeid tot een associate met zo’n kleine twintigduizend leden, actief in 64 landen. Nederland sloot zich in 1994 aan en timmert sindsdien hard aan de weg met als einddoel: dé autoriteit in de markt van bijeenkomsten te zijn. Daarnaast wil de men de markt van bijeenkomsten een platform bieden waar trends worden gesignaleerd en nieuwe ontwikkelingen en initiatieven in gang worden gezet. Zes maal per jaar kunnen leden deelnemen aan de zg. “Educationals” – themabijeenkomsten die zich puur richten op verdieping van actuele congresaspecten.