Food WeekrnSlavaktornretailprofessionals | Expovisie

Food WeekrnSlavaktornretailprofessionals

Van 28 tot en met 30 september kunnen retailprofessionals in de Jaarbeurs Utrecht terecht voor een ruime inspiratieronde op hun vakgebied. Food Week is het platform voor de trends en actualiteiten in de branche. Tegelijkertijd met Food Week vindt ook Slavakto plaats, een vakbeurs gericht op vlees, vleeswaren, wild en gevogelte. Hierdoor wordt de hele foodmarkt op één locatie en op één moment gepresenteerd aan retailprofessionals.Internationaal

Op de komende Food Week is veel aandacht voor internationale producten. Het internationale paviljoen telt 25 deelnemers uit Zweden, Spanje, Polen, Frankrijk, Zuid-Afrika en Italië. Rational stelt de kookapparatuur en een kok beschikbaar voor de paviljoenkeuken. Tegenover het internationale paviljoen is Four Food te vinden. Dit bedrijf is gespecialiseerd in authentieke foodproducten uit de hele wereld en speelt in op het groeiende potentieel van de buitenlandse straat in de supermarkt.

Naast dit internationale ‘geweld’ zijn ook Nederlandse biologische en streekproducten prominent aanwezig op de beurs. Het Bio & Streek Paviljoen is een samenwerking van beursorganisator VNU Exhibitions met de Taskforce Biologische Landbouw en de Taskforce Multifunctionele Landbouw.

Supermarktplein

Op het Supermarktplein presenteert een aantal winnaars van de Supermarkt van het Jaar Verkiezing 2008 zich. Albert Heijn Boxtel was winnaar in twee categorieën en staat op het plein met het ”Puur & Eerlijk” concept, een nieuw eigen merk van de supermarktketen. Plus Benders uit Venlo won de Jan Uffing prijs voor een uitstekend personeelsbeleid en presenteert op het plein de eigen wijnselectie. Spar toont z’n bijzondere broodmodule.

Exposantennieuws

Op zowel food als non-food gebied is er op de beurs veel nieuws te ontdekken. CONO Kaasmakers introduceert op Food Week een innovatie: de Premium Beemster Kaassaus, de eerste 100 procent Hollandse kant-en-klare kaassaus voor het koelversschap. Bofra International introduceert de nieuwe toplijn Italiaanse steenovenpizza’s; een gemaksproduct voor het topsegment. Boulangerie de France presenteert de bake-off toplijn Les Pains Grand Cru. SA Tradehouse is importeur van luxe food en delicatessen uit onder meer Zuid Afrika. Mekkafood komt met Lahmacun, een originele met de hand vervaardigde Turkse pizza. Zijerveld & Veldhuyzen en Boering Melkblok presenteren zich voor het eerst samen in de nieuwe combinatie onder de naam Zijerveld. Foodkitchen is een jong bedrijf in innovatieve food concepten als kruidenmolens van het Zuidafrikaanse Cape Herb en ambachtelijke, handgeschepte Nederlandse Emma chips en gezonde hennepzaadolie Good Oil uit Engeland.

Op non-foodgebied is ook veel nieuws te zien. Conpax Verpakkingstechniek introduceert de Klappack Novus, een apparaat voor een nieuwe techniek van sealen: impulssealen. Deze sealtechniek verwarmt heel kort en uitsluitend gericht op het sealraam. Digi Nederland toont diverse noviteiten waaronder de Digi SM-100 serie, een low budget systeemweegschaal, de AP-700 PC based high speed labelapparatuur en de Anritsu X-ray productie control apparatuur. Wanzl presenteert de innovatieve elektronische toegangsvoorziening eGate voor self-scanning en self-payment. Verder wordt het verkoopsysteem POSsibility geïntroduceerd.

De eerste twee dagen van de Food Week kennen een sluitingstijd van 22.00 uur, zodat detaillisten en hun medewerkers na winkelsluitingstijd voldoende gelegenheid hebben om naar de beurs te komen.