FeminaLIFE | Expovisie

FeminaLIFE

De nieuwe weg die de beurs Femina dit jaar is ingeslagen, is positief ontvangen door bezoekers en exposanten. In totaal trok de beurs 30.210 bezoekers van dinsdag 4 t/m zondag 9 oktober jl. in Ahoy” Rotterdam.

De nieuwe weg die de beurs Femina dit jaar is ingeslagen, is positief ontvangen door bezoekers en exposanten. In totaal trok de beurs 30.210 bezoekers van dinsdag 4 t/m zondag 9 oktober jl. in Ahoy” Rotterdam.

Met de overname van organisator RTB Beurzen door VNU Exhibitions Europe en Ahoy” Rotterdam is gekozen voor een geheel nieuw concept en bijbehorend campagnebeeld. Deze metamorfose heeft o.a. geresulteerd in de nieuwe naam FeminaLife, waarbij totaalbeleving centraal staat. De beurs, opgebouwd uit overzichtelijke themapleinen en segmenten, stond bol van activiteiten waardoor het voor bezoekers een eindeloos dagje uit werd. Dit werd bovendien door bezoekers als voornaamste reden van bezoek aangeven in de enquête. Daarnaast kreeg FeminaLife een 7,2 als rapportcijfer. Het gerestylde concept zorgde mede voor nieuwe samenwerkings- en mediapartners en diverse landelijke A-merken zoals Marskramer, ANWB, Story, RTL FM, Remia, Aquafresh, Heinz, Friesland Foods en SenZuals. Voor het eerst in de lange historie van de beurs waren kaarten voor FeminaLife vooraf verkrijgbaar bij ANWB en Marskramer. Uit de bezoekersenquête bleek onder meer dat zo’n tweederde van de bezoekers hiervan op de hoogte was. “Voor Marskramer was FeminaLife niet alleen qua voorverkoop een succes maar ook de deelname was zeer geslaagd”, aldus Rob Mooijweer Manager Publiciteit & Marketing van Marskramer BV. Zo mocht op donderdag 6 oktober jl. de winnares van de prijsvraag ‘een minuut gratis winkelen’ in de stand van Marskramer naar hartelust shoppen.

FeminaLife-Award

Een primeur op de beurs was de uitreiking van de FeminaLife-Award. De organisatie reikte deze Award uit aan de exposant die voorafgaand en tijdens het evenement het meest enthousiast de bezoekers een eindeloos dagje uit heeft geboden. De eerste prijs is gegaan naar Pieters voor Keuken en Koken uit Dordrecht in het segment Eten & Drinken, de tweede prijs ging naar de firma Van Ooijen uit Maassluis uit het segment Huishoudelijke Producten.