Faircom lanceert de Multiped - Expovisie

Faircom lanceert de Multiped

Interactief informatiescherm en opvallende reclamezuil inéén. Dat is de Multiped. Voor beursorganisatoren biedt de door Faircom Media ontwikkelde informatiezuil de mogelijkheid om bezoekers van actuele informatie te voorzien én om extra sponsorgelden te genereren.Qua functionaliteit is de Multiped te omschrijven als een grootformaat app. Het biedt alle voorzieningen die je in de meeste evenementen-apps kunt vinden. Een plattegrond, exposantenlijst, lezingenprogramma, sprekersinformatie en twitterfeed bijvoorbeeld. En dat alles is te selecteren en te doorzoeken door middel van touchscreen bediening. Echter in dit geval op een 46 inch beeldscherm, het meer dan tienvoudige van een smartphone beeldscherm.

De interactieve informatiezuil maakt alle actuele informatie beschikbaar voor iedere beursbezoeker. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om te laten weten welke workshops of seminars op het punt staan om te beginnen, aan te geven of en hoeveel plaatsen er nog beschikbaar zijn en informatie te geven over de inhoud en/of de spreker.

Logischerwijs gaan de ontwikkeling van de ‘grootformaat app’ en apps voor smartphones en/of tablets hand in hand, zodat dezelfde actuele informatie op diverse platformen beschikbaar is. Hiervoor werkt Faircom Media samen met Tripitch Mediacreatives.

De Multiped heeft ook een tweede functie en dat is die van reclamezuil. De ombouw is zodanig gemaakt dat er voldoende ruimte is voor branding, die door middel van een op maat gemaakte sticker is aan te brengen. Ook het beeldscherm zelf biedt ruimte voor reclamemogelijkheden. Zo kunnen binnen de app banners en reclameboodschappen getoond worden. Het is zelfs mogelijk om een (promotie)video te integreren in het informatiescherm, waarbij wel rekening gehouden moet worden met het omgevingsgeluid op de locatie.