Faber Group neemt Exposize over | Expovisie

Faber Group neemt Exposize over

De Amsterdamse Faber Group neemt grootformaat-printbedrijf Exposize over. Door deze strategische overname ontstaat een combinatie met een groot aantal disciplines op het gebied van binnen- en buitenreclame.

De overname van Exposize, specialist in winkelaankleding, standbouw en interieurdesign, is een belangrijke volgende stap in de nieuwe koers van de Faber Group. In dat kader werd eind vorig jaar ook al Imaba Visual Experience overgenomen. Die nieuwe koers voorziet dat Faber zich de komende jaren ontwikkelt van vlaggenexpert naar een internationaal opererende onderneming met een uniek totaalassortiment gericht op branding en zichtbaarheid van bedrijven, winkels, evenementen en steden.

Martin Koppelaar, CEO Faber Group: “Exposize is een jong bedrijf dat de afgelopen jaren in staat is geweest om hard te groeien. Dat kan alleen als je telkens weer de verwachtingen van je klanten overtreft. Dat sluit goed aan bij onze toekomstvisie.”

Exposize koestert al langer de wens om de groei van de afgelopen jaren ook in het buitenland voort te zetten. De internationaal opererende Faber Group biedt een uitstekend platform om die groeiambities waar te kunnen maken. Oprichter en huidig eigenaar Eric Verkerk blijft aan het bedrijf verbonden en treedt tevens toe tot de directie van Faber Group.

Door de aankoop van Exposize groeit de Faber Group in 2015 naar € 50 miljoen omzet en 450 medewerkers. De financiering van de overname werd mogelijk gemaakt door huisbankier ABN Amro.