Expovisie 572: Hotels | Expovisie

Expovisie 572: Hotels

Hotels bij beursaccommodaties

 

Deelnemen aan een beurs vergt veel van lichaam en geest. Als u kiest voor een hotelovernachting in de buurt van het beursgebouw, vermijdt u veel stress. Voor u geen ochtendspits, geen avondspits en niet voor dag en dauw hoeven opstaan. Wel  gezellig ontbijten met het beursteam en geen haast om de stand te verlaten voordat de beurs is afgelopen. Wat een rust!

Hotels bij beursaccommodaties

 

Deelnemen aan een beurs vergt veel van lichaam en geest. Als u kiest voor een hotelovernachting in de buurt van het beursgebouw, vermijdt u veel stress. Voor u geen ochtendspits, geen avondspits en niet voor dag en dauw hoeven opstaan. Wel  gezellig ontbijten met het beursteam en geen haast om de stand te verlaten voordat de beurs is afgelopen. Wat een rust!

Wat zeggen de sterren?

Hotels worden geclassificeerd via het sterrensysteem. Maar wat zegt het aantal sterren eigenlijk over een hotel?

Het sterrensysteem werkt als volgt: hotels voldoen per categorie aan een aantal basiseisen. Daarnaast kiest de hotelier voor extra voorzieningen, om zo in een gewenste categorie ingedeeld te kunnen worden.

* Een 1-sterhotel is eenvoudig. Het biedt u goede basisvoorzieningen, zoals een raam, bed met beddengoed, tafel, stoel, kast, wastafel met warm en koud stromend water en verwarming.

** Een 2-sterrenhotel is een standaardhotel. Naast de basisvoorzieningen treft u hier extra voorzieningen aan: een gemeenschappelijke ruimte, verkrijgbaarheid van consumpties, bedverlichting. Minstens 25 procent van de kamers heeft bovendien een eigen bad en toilet. Als het hotel meer dan drie etages telt, is er een lift.

*** Een 3-sterrenhotel is een middenklasse hotel. Naast de voorzieningen die gelden voor een hotel met twee sterren, treft u hier extra: een passpiegel, bedlampjes, telefoon, bagagerek, centrale verwarming. Verder is er een receptie en heeft minstens vijftig procent van de kamers een eigen bad en toilet. Als het hotel meer dan twee etages telt, is er een lift.

**** Bij een 4-sterrenhotel kunt u een eersteklas hotel verwachten. Naast de voorzieningen die gelden voor een hotel met drie sterren, treft u hier een bar, nachtreceptie en ontbijtservice. Minstens tachtig procent van de kamers heeft een eigen bad en toilet. Bovendien zijn alle kamers voorzien van telefoon, schrijf/kaptafel en een comfortabele fauteuil.
***** Een 5-sterrenhotel is een luxe hotel met tal van faciliteiten. Naast de voorzieningen die voor een 4-sterrenhotel gelden, zijn aanwezig: 24-uurs receptie, luxueuze inrichting van de kamers en gemeenschappelijke ruimten, cadeaushop, bagage-, parkeer- en taxiservice, 24-uurs roomservice. Alle kamers hebben radio, tv en privé-badgelegenheid.