Evenement 2006 | Expovisie

Evenement 2006

Evenement 2006, hét epicentrum voor events beleefde in maart samen met meer dan 250 exposanten en 12.427 bezoekers haar 8e editie! Iedereen was lovend over de professionele uitstraling en kwaliteit van de beurs. Het niveau was weer hoger dan voorgaande jaren. Grenzen werden overscheden en successen geboekt. Dat bleek wel uit het goed aangeslagen thema EventDiscovery. Veel jonge ondernemers hebben zich hier met enthousiasme gepresenteerd en een goede opstap gemaakt. Ook de presentatie van Ilco van der Linde was een groot succes. Vol passie en gedrevenheid sprak hij over Dance4Life voor ongeveer 200 leden van EventPlatform Nederland. “Een internationaal ”statement of hope”. Om de ogen en harten in de wereld te openen. Zodat de toekomstkansen voor jongeren worden verbeterd”, hield hij de ademloos luisterende aanwezigen voor. Evenement 2006, hét epicentrum voor events beleefde in maart samen met meer dan 250 exposanten en 12.427 bezoekers haar 8e editie! Iedereen was lovend over de professionele uitstraling en kwaliteit van de beurs. Het niveau was weer hoger dan voorgaande jaren. Grenzen werden overscheden en successen geboekt. Dat bleek wel uit het goed aangeslagen thema EventDiscovery. Veel jonge ondernemers hebben zich hier met enthousiasme gepresenteerd en een goede opstap gemaakt. Ook de presentatie van Ilco van der Linde was een groot succes. Vol passie en gedrevenheid sprak hij over Dance4Life voor ongeveer 200 leden van EventPlatform Nederland. “Een internationaal ”statement of hope”. Om de ogen en harten in de wereld te openen. Zodat de toekomstkansen voor jongeren worden verbeterd”, hield hij de ademloos luisterende aanwezigen voor. Winnaars EVA 2006

Evenement 2006, hét epicentrum voor events, gaf u tijdens haar beurs een blik op de beste events van 2005. De presentatie van de genomineerden voor de EVA vond plaats bij de terrassen naast de EventBoardroom. Op maandag 10 april jl. werden tijdens een feestelijk diner in Hotels van Oranje (Noordwijk) onder het toeziend oog van ruim driehonderd gasten van zowel opdrachtgeverszijde als bureauzijde, de prijzen uitgereikt. In respectievelijk de categorieën business-to-business, business-to-consumer en intern gerichte events werd bekendgemaakt dat MVO Nederland, Masterfoods/Pedigree en Randstad Nederland de winnaars zijn van de EVA 2006. Nokia Mobile Phones ontving de Inspiration Award. De titel Eventbureau van het Jaar 2006 ging naar Bruggen Verwiel Eventmarketing. De EVA werd dit jaar op initiatief van Stichting Excellent Event voor de zesde keer uitgereikt. Voor het eerst waren er geen gouden, zilveren of bronzen EVA’s. De jury wees één winnaar per categorie aan. Meer informatie over de EVA: de nationale event award en de winnaars vindt u hier.

Waardering van de beurs
Een enquête gehouden onder bezoekers aan Evenement 2006 laat zien dat zij in de volgende branches werkzaam zijn: zakelijke dienstverlening (26%), facilitaire dienstverlening (10%), handel (8%), evenementenbranche (21%), overheid / non-profit sector (15%), financiële dienstverlening (9%) en industrie (7%).
Uit de enquêtes komt naar voren dat 23% van de bezoekers werkzaam is op de afdeling marketing / communicatie, 15% een directiefunctie bekleed en 14% commercieel verantwoordelijk is. Algemene zaken is vertegenwoordigd met 15%, administratief / financieel met 8% en 11% van de bezoekers is werkzaam op het gebied van personeel & organisatie. De overige bezoekers zijn werkzaam op de afdelingen productie (4%), inkoop (4%), ICT / automatisering (3%), logistiek (3%) en als laatste technisch facilitair (3%).
Op de vraag ”Op welke manier bent u betrokken bij events” antwoordt 26% van de bezoekers: ik ben een boeker, 29% is een beslisser en 21% geeft aan de events direct te kunnen beïnvloeden bij de te nemen beslissing. Als leverancier is 16% betrokken bij events en 8% van de geënquêteerden gaf aan puur als bezoeker betrokken te zijn.
Met de volgende redenen wordt een bezoek aan Evenement gebracht: algemene oriëntatie (28%), noviteiten zien (17%), contacten leggen / onderhouden (35%), zaken doen / orders plaatsen (9%) en als laatste het opdoen van specifieke productinformatie (11%). De top 3 m.b.t. laatstgenoemde scoorde op het onderdeel catering 18%, zakelijke / feestelijke accommodaties 16% en organisatiebureau’s behaalden 11%.
Overige uitkomsten: een gemiddeld beursbezoek duurde 3,5 uur of langer, 31% van de bezoekers heeft een offerte opgevraagd, 11% heeft daadwerkelijk een order geplaatst, 81% van de bezoekers heeft nieuwe contacten gelegd en 71% heeft aan relatieonderhoud kunnen doen. Tenslotte geeft ruim 82% van de bezoekers aan de beurs Evenement volgend jaar zeker weer te bezoeken.
 
Winnaar ”Beurs Prikkel”
Op Evenement 2006 hebben bezoekers diverse nieuwe ideëen en contacten opgedaan. Vele exposanten hebben bezoekers enthousiast gekregen en hiervoor een ”Beurs Prikkel” ontvangen, een nominatie in de vorm van een ”lachende zakenman” die om de nek werd gehangen van een inspirator.
Lex Janssen, beter bekend als Toon van de Mookerheide van evenementenbedrijf Carpe Diem uit Mook is in het bezit van de meeste prikkels en werd met een door Aaaaha! the Actor Factory speciaal voor hem geschreven cabaretière op orginele wijze in het zonnetje gezet. Uit de bezoekers die Lex nomineerden is door trekking Linda Clement, werkzaam bij het CFI, als winnaar uit de bus gekomen. Zij heeft inmiddels de iPod Nano toegestuurd gekregen.
 
Evenement 2007Evenement 2006 is nog geen maand voorbij maar de voorbereidingen voor Evenement 2007 zijn al weer in volle gang. Om alvast in uw agenda te noteren: Evenement 2007 zal dit keer plaatsvinden in april, en wel op woensdag 4 en donderdag 5 april 2007 in Jaarbeurs Utrecht.