Europort Maritime groot succes | Expovisie

Europort Maritime groot succes

Europort Maritime 2007 heeft haar naam als veelzijdig platform voor de maritieme sector wederom waargemaakt. De afgelopen vier dagen mocht Ahoy Rotterdam 31.521 beursbezoekers ontvangen. En dat terwijl de beurs voor de eerste maal niet geopend was op zaterdag en woensdagavond. 17% van het totale bezoekersaantal was afkomstig uit het buitenland. Dit percentage is een verdubbeling van het aantal internationaal bezoek in 2005. Hiermee bevestigt Europort Maritime haar toppositie als internationale vakbeurs op het gebied van de maritieme industrie. Europort Maritime 2007 heeft haar naam als veelzijdig platform voor de maritieme sector wederom waargemaakt. De afgelopen vier dagen mocht Ahoy Rotterdam 31.521 beursbezoekers ontvangen. En dat terwijl de beurs voor de eerste maal niet geopend was op zaterdag en woensdagavond. 17% van het totale bezoekersaantal was afkomstig uit het buitenland. Dit percentage is een verdubbeling van het aantal internationaal bezoek in 2005. Hiermee bevestigt Europort Maritime haar toppositie als internationale vakbeurs op het gebied van de maritieme industrie.  Met 835 exposanten verspreid over negen hallen gaf Europort Maritime een compleet beeld van de maritieme industrie. Alle marktsegmenten waren vertegenwoordigd: scheepsbouw, onderhoud en reparatie, voortstuwing, bagger, navigatie, elektronica en dienstverlening, het was er allemaal. De kwaliteit van het bezoek was hoog. Ruim 40% had een beslissende rol in de aankoop van producten en/of diensten. Op de beursvloer zijn door de exposanten een groot aantal contracten gesloten.  Donderdag 8 november stond in het teken van de binnenvaart en visserij. Met een recordaantal van 15.351 bezoekers, voornamelijk afkomstig uit deze sector, werd benadrukt dat de binnenvaart en visserij nog steeds één van de speerpunten is van Europort Maritime.  Op Europort Maritime waren elf internationale paviljoens te vinden, waaronder de grootste landeninzending ooit van Roemenië. Dhr. Popovici, woordvoerder van het Roemeense paviljoen, gaf aan zeer onder de indruk te zijn van de kwaliteit van de bezoekers. Op het paviljoen zijn veel nieuwe contacten gelegd en diverse orders afgesloten. Congressen en bijeenkomstenEuroport Maritime was vier dagen lang een actueel kennis- én handelscentrum, dat nog meer inhoud kreeg door een aantal congressen. Zo werden voor de tweede maal de CEDA Dredging Days in Ahoy georganiseerd, hield IBT haar jaarlijkse conferentie en gaf SenterNovum onder leiding van staatssecretaris Huizinga de lezing “Voortvarend besparen”.  Europort internationaalWat ooit begon als Binnenvaart & Visserij, is onder invloed van nationale én internationale ontwikkelingen in de scheepvaartindustrie uitgegroeid tot een internationaal maritiem ontmoetingspunt. Tijdens de opening, dinsdag 6 november jl. maakte Ahoy directeur Jos van der Vegt bekend, dat het streven om het belang van de beurs voor de internationale maritieme industrie te vergroten, heeft geleid tot het exporteren van het beursconcept. Naast de geplande beurzen in Roemenië (mei 2008) en Istanbul (april 2009), zal Europort ook te vinden zijn in Qatar (mei 2008) en China (maart 2009). Na 2007 zal Europort Maritime de naam Europort dragen als het vlaggenschip van de overige internationale maritieme beurzen. Meer informatie: www.europortmaritime.nl