Europacado-Florex-Decoforce | Expovisie

Europacado-Florex-Decoforce

Een volledig nieuwe beursindeling heeft meer dan 17.000 vakbezoekers uit binnen- en buitenland niet afgeschrikt om op de voorjaarseditie van Europacado-Florex-Decoforce hun nieuwe collecties te bestellen voor de aanstaande zomer. Door de uitbreiding van de trendpresentaties kregen nog meer nieuwe producten een plaatsje in de spotlights. En dat zorgde voor gevoelig meer bestellingen bij de deelnemende exposanten.Een volledig nieuwe beursindeling heeft meer dan 17.000 vakbezoekers uit binnen- en buitenland niet afgeschrikt om op de voorjaarseditie van Europacado-Florex-Decoforce hun nieuwe collecties te bestellen voor de aanstaande zomer. Door de uitbreiding van de trendpresentaties kregen nog meer nieuwe producten een plaatsje in de spotlights. En dat zorgde voor gevoelig meer bestellingen bij de deelnemende exposanten.

Twee maal per jaar verzamelen de aanbieders van klein meubilair en verlichting, interieuraccessoires, woningtextiel, gedekte tafel, gadgets en feestartikelen, modeaccessoires, papierwaren, bloemsierkunst en badartikelen in Brussels Expo voor de vakbeurs Europacado-Florex-Decoforce. Die toont vier dagen lang de nieuwe collecties aan een vakpubliek van zelfstandige uitbaters van woon- en geschenkenwinkels, floristen, decorateurs en inkopers van winkelketens. Zij komen naar Brussel om er hun bestellingen voor de aanstaande zomer en het vroege herfstseizoen te plaatsen. Een seizoen dat extra kleurrijk belooft te worden.

Blauw – Bleu – Blue

Europacado-Florex-Decoforce wil in de eerste plaats een inspiratieplatform zijn voor de vele duizenden verkopers die elke dag opnieuw de consument moeten adviseren bij de aankoop van interieuraccenten die hem of haar helpen een eigen stijl te ontwikkelen. Daarom besteedt de vakbeurs bijzondere aandacht aan modes en tendensen. Huisdecorateur Guido Vander Velpen van Jacaranda slaagde er ook deze keer in de zich ontwikkelende trends een eigen gezicht te geven in de talloze trendcorners: wemelingen van koel staalblauw en zachtblauwe pasteltinten, wervelingen van mystiek koningsblauw en frivole zwemen opaal. Maar steeds blauw, bleu, blue… Tal van exposanten sloten zich bij de lucide trendvisie aan en legden hun meest verrassende en vernieuwende collectiestukken voor integratie in de Trend Corners voor. De bezoekers reageerden enthousiast en gingen elders op de beurs gretig op zoek naar de deelnemende exposanten.

“Decoforce heeft nog maar eens aan animo gewonnen” vertelt Serge Van Den Bossche van Serax/Maison d’Etre. “Zijn bedrijf ging 15 jaar geleden van start met de verkoop van vaaswerk en heeft ondertussen een uitgebreide lijn interieurartikelen. “In de weken die aan de beurs vooraf gaan, organiseren wij opendeurdagen in onze eigen showroom, maar toch komen al onze klanten ons ook op Decoforce bezoeken. Hier hangt een bijzondere sfeer. Overal waar ze kijken, kunnen ze ideeën opdoen om hun eigen zaak nog attractiever te maken. Als leverancier proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op wat bezoekers opgepikt hebben. Blijkbaar wordt dat heel erg gewaardeerd, want we hebben een bijzonder drukke beurs achter de rug. De winkeliers hebben er duidelijk opnieuw zin in.”

…/…


Paradepaardjes

Voor deze editie van Europacado-Florex-Decoforce werd de indeling van de beurs volledig hertekend om een betere doorstroming door de drie segmenten te hebben. Zowel exposanten als bezoekers hebben de nieuwe lay-out vlot verteerd.

“Europacado-Florex-Decoforce is heel erg object-georiënteerd”, zegt directeur Johan De Deygere van Brussels Fairs & Exhibitions. “Hoe je je nieuwigheden onder de aandacht van de bezoekers en de pers brengt, heeft een veel grotere invloed op je succes dan waar je staat. Daarom proberen we onze exposanten voortdurend te stimuleren om nog meer aandacht te besteden aan de productpresentatie. Dit jaar heeft een recordaantal exposanten producten ingestuurd voor de Trend Corners. De exposanten die daar op de stand actief naar verwezen hebben, deden op deze editie gouden zaken. In de toekomst willen we onze exposanten nog meer mogelijkheden aanbieden om hun paradepaardjes in de kijker te zetten. De website moet het uitgelezen medium worden om ook buiten de beursdagen de brug te slaan tussen exposanten en bezoekers.”

Dat paradepaardjes doen verkopen, hoeft alvast niet meer uitgelegd te worden aan de exposanten van Florex. Bij elke editie opnieuw zetten de toonaangevende Belgische floristen er hun beste beentje voor met originele en vaak gedurfde creaties. Vier dagen lang vormen deze unieke sierstukken een schier onuitputtelijke bron van inspiratie voor bezoekers die voeling willen houden met de trends die in de bloemsierkunst ontluiken.

 

Knowing me, knowing you

Het kleinhandelskanaal is voortdurend in beweging. Gespecialiseerde nichezaken, met een smal maar zeer diep aanbod vervolledigen het aanbod van de generalisten in de winkelstraat. En samen met de markt verandert ook het aanbod van Europacado-Florex-Decoforce.

Johan De Deygere: “Bij de afgelopen editie hebben we duidelijk een opmars van het kleinmeubel vastgesteld. Met het oog op de volgende editie willen we echter op een aantal strategisch belangrijke vragen een afdoend antwoord hebben. Daarom hebben we tijdens deze editie een marktonderzoeksbureau ingeschakeld om exposanten en bezoekers naar hun mening te vragen. Halfweg april verwachten we de eerste resultaten van het onderzoek en die willen we samen met de exposanten bespreken om het evenement ook in de toekomst nauw te laten aansluiten bij de verwachtingen van de markt.”

Afspraak in september

In het najaar geven meer dan 350 exposanten opnieuw rendez-vous in Brussels-Expo voor de najaarseditie van Europacado-Florex-Decoforce. Om ook kandidaat-bezoekers met schoolgaande kinderen te kans te geven naar de beurs te komen, verhuist de manifestatie van de laatste dagen van augustus naar midden september.

Noteer nu al vast in uw agenda dat Europacado-Florex-Decoforce plaats vindt van 10 t/m 13 september 2006

.