Etos Event | Expovisie

Etos Event

De laatste ontwikkelingen op het gebied van schoonheid, verzorging en gezondheid. Het Etos Event 2005 stond er bol van. Naast de nieuwste trends voor vrouwen, was er dit jaar voor het eerst ook aandacht voor de beautyontwikkelingen voor mannen. Het Etos Event werd gehouden van 5 tot en met 9 oktober in Jaarbeurs Utrecht.Vele bezoekers lieten zich met raad én daad terzijde staan in de vier speciale Studio”s, waar workshops werden gegeven in visagie, make-up, nagelverzorging en gezond & bewegen. Er viel van alles te beleven en te doen: van gezondheid-checks en workouts tot kappershows en beautyworkshops. In vijf dagen tijd bezochten zo”n 30.000 vrouwelijke bezoekers het Etos Event in de Utrechtse Jaarbeurs.

”Doe, ontdek en beleef”, dat was het thema van het Etos Event, hét tweejaarlijkse health & beauty event van Nederland. Maar het Etos Event prikkelt niet alleen de zintuigen, het geeft bovendien een flinke dosis positieve energie. Bezoekers konden dit aan den lijve ondervinden tijdens een compleet en gezellig ”dagje uiterlijk”, waar ontspanning, inspiratie én de laatste trends centraal stonden. Uit de voorlopige resultaten van een doorlopende bezoekersenquête bleek dat de gemiddelde bezoekersleeftijd op ongeveer 30 jaar ligt en het Event veelal met z”n tweeën werd bezocht, zoals door vriendinnen of door moeder met dochter. Ze verbleven gemiddeld ruim 4 uur en besteedden zo”n 30 euro per persoon. Een opvallend groot deel van de bezoekers kocht ook een cadeautje voor manlief, die natuurlijk thuis was gebleven.

Professionele adviezen

Helemaal nieuw dit jaar waren de vier Etos studio”s, die elk in het teken van een specifiek thema stonden. Zo gaf in Studio 1 visagiste Ingrid Burger, bekend van onder meer Life&Cooking, fotoshoots met Ali B en de TMF Awards, verschillende visagieworkshops over het belang van een goed op de huid afgestemde make-up. Voor nagelworkshops konden bezoekers terecht in Studio 2. Hier kwamen ook de laatste trends op het gebied van kunstnagels uitgebreid aan bod. In Studio 3, de visagiestudio van Boots N°7, stonden visagisten paraat voor een sessie professioneel opmaken met actuele modekleuren en producten. Bezoekers werden bovendien de fijne kneepjes van het visagievak bijgebracht. Voor adviezen over gezonde voeding en gezond bewegen bood Studio 4 uitkomst. Om de eigen gezondheid te checken was bovendien een speciaal Gezondheidsplein ingericht. Hier lieten honderden geïnteresseerde bezoekers hun vetgehalte, bloeddruk en hartslag meten.