Beurzen

Einde modebeurs CPD betekent begin modebeurs The Gallery

CPD Signatures, de Duitse modevakbeurs van organisator Igedo Company, zal in februari 2012 voor de laatste keer worden gehouden. Igedo Company trekt de stekker uit de beurs omdat de bezoekersaantallen tegenvallen. In juli 2012 komt het bedrijf met een nieuwe modebeurs, The Gallery Düsseldorf. Met deze nieuwe beurs richt Igedo zich op het designer-, avantgarde- en accessoiresegment."Het nieuwe beursconcept sluit beter aan bij de veranderende markt", aldus Mirjam Dietz, directeur Fahion bij Idego Company. "CPD Signatures was vooral gericht op bekende middensegment. Wij merkten dat er vanuit de duurdere designer- en accessoiremerken behoefte was aan een eigen platform. Ook de bezoekers van CPD gaven dit steeds meer aan. Twintig jaar geleden was er op de CPD een soortgelijk podium, de Gallery Heart. Daar hebben onze bezoekers en de merken het nog steeds over. Toen dachten we: hier is duidelijk vraag naar."

The Gallery Düsseldorf krijgt een andere locatie dan de CPD. "We vinden de Messegelände in Düsseldorf niet goed bij de nieuwe formule passen", aldus Dietz. "Daarom gaan we nu naar de Böhlerwerke in Düsseldorf-Oberkassel. Deze pas gerenoveerde industriehallen bieden de juiste uitstraling. De beursoppervlakte telt ruim 11.000 vierkante meter."

Met het nieuwe concept hoopt Igedo Company, tevens organisator van modebeurzen CPI, CPM en GDS, ook de interesse van Russische bezoekers te trekken. Dietz: “Veel merken hebben de afgelopen jaren showrooms geopend in Berlijn om Russische klanten tegemoet te komen. Maar wij horen vaak dat zij Berlijn te groot vinden om in korte tijd allerlei verschillende merken langs te gaan. Ze hebben behoefte aan een chique, maar toch makkelijke beurs waar ze alle merken bij elkaar vinden.”

Toch maakt de nieuwe modebeurs een eenmalig uitstapje naar de Duitse hoofdstad. Ter ere van het nieuwe concept organiseert Igedo Company een voorproefje van de beurs op 18 tot en met 20 januari in Berlijn. Tijdens The Gallery Berlin op de evenementenlocatie Moskau toont de beurs de collecties van tachtig exposanten die in juli op de modebeurs in Düsseldorf staan. Dietz: “Vanuit exposanten was er de behoefte om in Berlijn aanwezig te zijn, omdat daar de kick-off van het seizoen is. Op die manier willen merken inkopers naar de beurs trekken. Daarom geven we een selectie van tachtig exposanten de mogelijkheid om een deel van de collecties in Berlijn te tonen. In Düsseldorf is ruimte voor de volledige collecties. Je moet het zo zien: Berlijn is er om contact te leggen, Düsseldorf om in te kopen.”

(bron: Fashion United.be)


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief