Effectief uitnodigen | Expovisie

Effectief uitnodigen

Zélf uitnodigen. Dat is één van de belangrijkste onderdelen bij beursdeelname. Bij een succesvolle beurs komt zeventig procent van de bezoekers op uitnodiging of aangeven van de exposanten. Dit heeft onderzoek volgens de VNU Exhibitions Leadmarketing-methode aangetoond. Enkele tips:

Zélf uitnodigen. Dat is één van de belangrijkste onderdelen bij beursdeelname. Bij een succesvolle beurs komt zeventig procent van de bezoekers op uitnodiging of aangeven van de exposanten. Dit heeft onderzoek volgens de VNU Exhibitions Leadmarketing-methode aangetoond. Enkele tips:

Zorg voor een goed onderhouden database Het bestand moet niet nog op stel en sprong aangepast moeten worden. Dan krijgt het niet de aandacht die het verdient.

Verstuur / mail de uitnodiging tijdig De genodigden moeten de tijd krijgen om het bezoek in te plannen en hun agenda te blokkeren.

Benader de genodigde persoonlijk Alleen als de genodigde op eigen naam wordt aangesproken zal hij/zij zich aangesproken voelen om te komen.

Zorg voor korte en bondige tekst Veel mensen zijn luie lezers. Grote stukken tekst schrikken af.

– De uitnodiging moet wel opvallen Een goede uitnodiging prikkelt. Een afwijkende vorm of kleur envelop doet al veel.

De uitnodiging moet in lijn zijn met beurspresentatie Het thema of concept van de beursdeelname wordt sterker als deze ook in de uitnodigingen, visuals, advertenties etc. worden doorgevoerd.

Eenvoudige antwoordmogelijkheid Hoe eenvoudiger de responsmogelijkheid, hoe lager de drempel om te reageren. Schakel dus zowel fax, antwoordkaart, e-mail als internetsite in.

– Bevestig aanmelding Bevestig aanmeldingen altijd schriftelijk. Hierdoor voelen mensen zich belangrijk en is de kans groter dat ze werkelijk komen.

Bron: HighProfile. Auteur: Lenny Kaarsgaren, directeur Effectivents