Easyfairs neemt Made in Asia en Retro Made in Asia over | Expovisie
Made in Asia - Easyfairs

Easyfairs neemt Made in Asia en Retro Made in Asia over

Easyfairs heeft de Belgische evenementen Made in Asia en Retro Made in Asia overgenomen. De twee evenementen voor liefhebbers van de Aziatische popcultuur vinden plaats in Brussel en Namen. Ze zijn onderdeel van het Heroes-netwerk van Easyfairs in Europa, het overkoepelende merk voor alle evenementen rond popcultuur.

Belgische markt

Met deze twee nieuwe events voor de Belgische markt, die speciaal gericht zijn op de wereld van manga en Aziatische popcultuur, brengt Heroes voortaan meer dan 165.000 fans en ruim 900 exposanten samen tijdens vier jaarlijkse evenementen in België. Dit zijn FACTS Spring, FACTS Fall, Made in Asia en Retro Made in Asia. Tijdens FACTS worden vooral Amerikaanse en Europese fantasy, comics en sciencefiction in de kijker gezet. De pas overgenomen events focussen op Aziatische invloeden. Easyfairs wil hiermee een breder doelpubliek aanspreken, nieuwe fans bereiken op verschillende strategische locaties en zijn positie in dit groeiende marktsegment bestendigen.

Japanse popcultuur

Made in Asia (MIA) is de belangrijkste conventie rond de Japanse popcultuur in België en verwelkomde tijdens de laatste editie in Brussel van 16 tot en met 18 maart 2018 meer dan 70.000 bezoekers in de vijf expohallen van Brussels Expo. Zusterevenement Retro Made in Asia vindt plaats in Namur Expo en brengt elk jaar ruim 17.000 fans samen tijdens het eerste weekend van oktober.