Duitse beurzenbranche brengt crisis onder de aandacht met #nightoflight2020 | Expovisie
Instagram #nightoflight2020

Duitse beurzenbranche brengt crisis onder de aandacht met #nightoflight2020

De Duitse beurzenbranche en de eventsector hebben op 22 juni nog maar eens een noodsignaal afgegeven om duidelijk te maken hoe zwaar de organisatoren en dienstverleners van beurzen, congressen en evenementen het hebben als gevolg van de coronamaatregelen. Evenementenlocaties en bedrijfsgebouwen door het hele land werden ’s avonds om 10 uur tot in de vroege ochtend in het rode licht gezet.

Op social media werden duizenden foto gepost met de hashtag #nightoflight2020, ondermeer op Instagram, LinkedIn en Facebook.

Meer dan 8.300 bedrijven

Initiatiefnemer van Night of Light is Tom Koperek, eigenaar van livecommunicatiebureau LK in Essen. In korte tijd sloten zo’n 8.300 bedrijven zich aan bij deze actie. Een overzicht van de roodgekleurde gebouwen is te zien op deze kaart.

Tevens was er op 22 juni een forum over de noodtoestand in de Duitse evenementensector die werd gelivestreamd en die is terug te kijken op Vimeo.