De Bedrijven Contactdagen vernieuwt zich de komende jaren | Expovisie

De Bedrijven Contactdagen vernieuwt zich de komende jaren

De 29e editie van de Bedrijven Contact Dagen, op 20 en 21 maart in het WTC Expo in Leeuwarden, kenmerkt zich door een aantal vernieuwingen. Zo is er een nieuw logo, een nieuwe huisstijl en een nieuwe website. Daarnaast betrekt de organisatie standhouders en bezoekers actiever bij de organisatie om zo beter op hun wensen en behoeftes te kunnen inspelen."De Bedrijven Contact Dagen trekt al jaren rond de 20.000 bezoekers: meer dan wie dan ook te woord kan staan", vertelt beursorganisator Willem van Muylwijck. "Echter, wij vinden dat deze twee netwerkdagen vetgedrukt moeten staan in de agenda”s van élke ondernemer, directeur en accountmanager in Noord-Nederland. Het is tijd om een frisse bries door het evenement te laten blazen. De resultaten daarvan zullen op 20 en 21 maart te zien zijn."

De vernieuwde website, als startpunt voor een deelname of bezoek, werd al onder handen genomen. Er kwam een kersvers BCD-logo, een simpelere indeling van de site en een nieuwe huisstijl voor de juiste look and feel. Van Muylwijck:  "Daarnaast betrekken we standhouders en bezoekers veel actiever dan voorheen bij de organisatie. Een symbolisch voorbeeld hiervan is de logowedstrijd, waarbij volgers van @contactdagen op Twitter en leden van de Linkedin groep Bedrijven Contactdagen op hun favoriete nieuwe BCD-logo konden stemmen. Het winnende logo prijkt nu op de site."

Een andere nieuwigheid op de komende BCD is het plein voor (startende) ondernemers zonder personeel. Voor hen ontwikkelde de BCD-organisatie een lowbudgetplein, waar men zich vanaf 295 euro één of twee dagen kan presenteren.

"Via Twitter en LinkedIn hebben we nu al zo”n achthonderd leden. Van hen willen we graag weten wat ze verbeterd willen zien. Ook op de beursdagen zelf vragen we via een superbrainstorm met ongeveer 250 deelnemers input voor de volgende edities. De hamvraag is ”hoe kun je de kwaliteit van de gesprekken op de beurs verhogen, en zo meer resultaat uit de beursdeelname en het netwerken halen?” Langzaamaan zouden de standaardstands eigenlijk van de beursvloer moeten verdwijnen, vind ik. Daarom willen we deelname met bijzondere stands of op andere manieren stimuleren, bijvoorbeeld  door een wedstrijd uit te schrijven voor de meest originele, sprekende en pakkende bedrijfspresentatie op de beursvloer.”