Beurzen

Conscious Experience Convention winnaar Start Up Your Event

Conscious Experience Convention van Loving Events is de winnaar van de Start Up Your Event pitch van RAI Amsterdam. Tijdens de eerste dag van IMEX America, op 10 oktober, werd bekend gemaakt dat deze inzending het meest revolutionaire, nieuwe beursconcept is.

 

Global Exhibitions Day

rnRAI Amsterdam lanceerde op woensdag 7 juni (Global Exhibitions Day) een mondiaal initiatief ter ondersteuning van nieuwe beursconcepten. Beoogde deelnemers aan de ‘Start Up Your Event’ pitchwedstrijd kregen de kans om beursruimte in RAI Amsterdam en toegang tot de RAI’s ongeëvenaarde kennis en expertise in eventorganisatie te winnen.rnrn

Winnaar ”Start Up Your Event” pitch

rnVier inschrijvingen haalden uiteindelijk de finale waarin zij hun concepten mochten pitchen. De gekozen winnaar laat zien dat onderwerpen als gezondheid en welzijn momenteel erg in de aandacht staan. “Overspannenheid door werkstress komt steeds vaker voor en men beseft dat een goede balans tussen werk en privé essentieel is voor de volgende generaties,” aldus de jury. “Het kernconcept van Loving Events – het ontwikkelen van een succesvol congres over dit onderwerp – past uitstekend bij het karakter van deze startupwedstrijd.”rnrn

Veel facetten

rn“Het ontwikkelen van een hoogwaardig beursconcept is een proces met veel facetten,” zegt Maurits van der Sluis, COO van RAI Amsterdam. “Naast kwalitatieve, geavanceerde faciliteiten vereist een sterk concept aandacht voor aspecten als eventdesign, community management en data-driven marketing. En dat is nou precies waarom we dit initiatief hebben geïntroduceerd: om organisatoren te ondersteunen met onze expertise en hen te helpen om hun beurs succesvol te lanceren. We hebben de pitch daarom alleen opengesteld voor eerste edities en startups. We kijken ernaar uit om het veelbelovende winnende concept samen met Loving Events te vertalen naar een succesvol evenement.”rnrn

Realisatie van het beursconcept

rnDe ingestuurde beursconcepten zijn beoordeeld door een internationale jury van gerenommeerde professionals uit de evenementensector. De jury keek naar aspecten als waardecreatie voor de gekozen doelgroep/community, merkpositionering, haalbaarheid, mate van innovatie en algeheel potentieel. Het winnende beursconcept wordt in het vierde kwartaal van 2018 in RAI Amsterdam gerealiseerd.

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief