Beurzen

Communication Power

Een nieuwe serie seminars bij het NISOM, het Nederlands Instituut voor Strategisch en Operationeel Management in Utrecht. Communication Power. Nog meer rendement uit communicatie halen. En een nieuwe goeroe die zijn intrede doet. Frans de Groot. Een korte kennismaking. Van dik hout even planken zagen: “Je wint de oorlog alleen als je de juiste boodschap hebt. “

 

Een nieuwe serie seminars bij het NISOM, het Nederlands Instituut voor Strategisch en Operationeel Management in Utrecht. Communication Power. Nog meer rendement uit communicatie halen. En een nieuwe goeroe die zijn intrede doet. Frans de Groot. Een korte kennismaking. Van dik hout even planken zagen: “Je wint de oorlog alleen als je de juiste boodschap hebt. “

 

Frans de Groot. Zijn carrière voert van reclamebureau via direct marketing naar sales promotion en uiteindelijk zijn eigen bureau, BITS in Communication. Effies (Rover, Wehkamp en Landrover)  en andere trofeeën vullen zijn prijzenkast. Als co-auteur van diverse vakboeken is ook zijn boekenkast trouwens goed gevuld. En hij schuwt de one-liner niet. “Mediabureaus snappen de markt niet.”

 

Het vraagt om een toelichting. De Groot: “Ik heb bewust een carrière gezocht waarin ik me in al die verschillende disciplines van het vak heb kunnen verdiepen. Kennis blijft zo niet theoretisch, maar ik weet waar ik over praat. In de reclame is veel te veel specialisme ontstaan. Er wordt niet meer over het hegje gekeken. Daar heeft de klant dus eigenlijk niets aan. Want een actie is nooit het doel op zichzelf, maar slechts het voertuig. Waar het om gaat is de communicatie.”

 

Hij komt tot de kern van zijn boodschap. “Het allerbelangrijkste van communicatie is het slechten van de drempels. Pas als communicatie drempelloos is, kun je spreken van optimalisering van je boodschap en komt je tot het hoogst bereikbare rendement. Het is de kunst van het combineren van de juiste media met de juiste invulling om in één keer die communicatie zo toegankelijk mogelijk te maken.”

 

Red je het om in vier uur een zaal marketeers of beursmanagers vernieuwend te laten denken over waar ze mee bezig zijn? De Groot: “Probleemloos. Het is geen abstractie. Ik ga in op hun eigen beleving en praktijk. Geef ze de opening naar dat optimale rendement van hun acties. De theorie is slechts de onderbouwing. Dat kunnen ze thuis ook nog nalezen. Ik laat ze kennismaken met de successen die acties van mijzelf en anderen behaald hebben. En ik ben er van overtuigd dat ze na die vier uur ook volop profijt kunnen halen uit wat ze gaan doen.”

 

Meer weten over de Communication Power seminars van het NISOM, die dit najaar van start gaan? www.nisom.nl

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief