Codeer uw contacten | Expovisie

Codeer uw contacten

Nieuwe contacten leggen op een beurs is eenvoudig. Ze opvolgen is vaak een groter probleem. Zorg dat u tijdens de beurs al een schifting maakt op basis van de kwaliteit van de leads. Zo kunt u uw beperkte tijd direct na de beurs besteden aan de potentiële klanten die de meeste daadkracht vergen.

Geef daarom elk contact een code mee:

A = Urgent
Deze klant heeft aankoopplannen voor de korte termijn. Direct na de beurs bellen.

B = Opvolgen
Deze persoon heeft aankoopplannen voor de (middel)lange termijn. In ieder geval over enige tijd informeren naar de stand van zaken.

C = Lange termijn
Dit contact heeft geen directe aankoopplannen, maar is wel een potentiële klant. Te benaderen via mailing of direct als new business noodzakelijk is.

D = Geen opvolging
De eerste kennismaking geeft geen hoop op een verdere relatie. Hoeft niet in het adresboekje.

(Expovisie, maart 2003)