Chique expositie introduceert KLM’s tableware | Expovisie

Chique expositie introduceert KLM’s tableware

KLM Inflight Services liet in het bemanningencentrum op Schiphol een expositie met demonstratieruimte bouwen om het cabinepersoneel kennis te laten maken met het nieuwe ‘tableware’ voor de World Business Class en de nieuwe klasse Europe Business Class. Toonaangevend ontwerper Marcel Wanders was verantwoordelijk voor het design van het servies en de accessoires. De expositie werd ontworpen en gerealiseerd door Vink Standbouw in Schiedam.

De uitdaging was om de veelheid aan verschillende items, ook nog eens van beperkt formaat, toch op een chique en overzichtelijke manier te presenteren, passend bij het exclusieve ontwerp van Wanders. Hiervoor bedacht Vink Standbouw een zwevende wand voorzien van vitrinekastjes in museumstijl. Een design tafel beprint met het door Wanders ontworpen patroon voor het tafellinnen vormde een opvallende aandachtstrekker. De vier touchscreenschermen informeerden de voorbijgangers over het ontwerpproces, de voordelen (onder meer minder CO2-uitstoot) en het praktische gebruik van het nieuwe tableware aan boord. De ‘soundshower’ speakers zorgden ervoor dat het geluid alleen hoorbaar was binnen een straal van 1 meter onder de speaker.

Aan de overkant van het gangpad stond een wand met stijlvolle en inspirerende foto’s van de producten. In de demonstratieruimte kon het cabinepersoneel oefenen met het porselein, glaswerk, bestek, linnen en plateau.

Via deze expositie hebben in vijf weken tijd zo’n 8.500 stewards en stewardessen van KLM en KLM Cityhopper kennis gemaakt met het nieuwe World Business Class en Europe Business Class tableware.