Congres- en beurslocatie World Forum in Den Haag - Beurslocaties in Nederland

Chauffeursevenement

Een chauffeur heeft wel degelijk een rol in het aankoopproces van een bedrijfsauto. Niettemin, op een beurs als The European Tour Transport Show is het voor de exposant niet altijd even eenvoudig om ondernemers en chauffeurs even veel aandacht te geven. Dat is in het kort de aanleiding om rond de komende beurs (14-22 oktober) een extra evenement te organiseren, gericht op juist die chauffeur. Het TVM Chauffeursweekend. Remas Haverkamp is met zijn communicatiebureau The People verantwoordelijk voor de publiciteit rond dit extra evenement.
Remas Haverkamp: “Totaalevenement dus ook voor de chauffeurs”

Een echte primeur? Dit evenement in een evenement?

 

“Ik vermoed van wel. Maar zoals alle goede ideeën is er een grote mate van vanzelfsprekendheid. Als je erkent dat chauffeurs die rol hebben in de beslissing – en daar is nooit twijfel over geweest – moet je ze ook bij de beurs betrokken houden. Maar chauffeurs vragen om een andere benadering dan de ondernemer. Dat zie je ook terug in het campagnebeeld. Het campagnebeeld voor het TVM Chauffeursweekend wijkt sterk af van dat van de beurs”

 

Er wordt sterk gereflecteerd aan het familiegevoel.

 

“Helemaal juist. Chauffeurs zijn veel onderweg. Ook zo’n truckersfeest laat zien dat ze dat met partner en kinderen beleven. Ze zijn er trots op te laten zien in welke wereld ze een groot deel van hun tijd doorbrengen.”

 

Maar toch, waarom die extra aandacht. Ook in het verleden kwamen ze in groten getale naar de beurs.

 

Haverkamp: “Door dat weekeinde aan te bieden, proberen we die grote stroom chauffeurs enigszins te kanaliseren. In dat eerste weekeinde is er een concentratie van chauffeurs, ook op de beurs. Exposanten kunnen zich er op instellen. De overige dagen is er dan veel meer aandacht juist voor de ondernemers.” 

 

“Er komt nog iets bij”, zegt de communicatiedeskundige. “The European Road Transport Show heeft de pretentie een totaalevenement voor de sector te zijn. Daar hoort dan ook het werken aan imago voor de branche bij. Zo’n evenement met alle facetten van spel tot veiligheid en vakmanschap draagt daar ook toe bij. “