Bijna 22.000 bezoekers op Visma | Expovisie

Bijna 22.000 bezoekers op Visma

De afgelopen vier dagen hebben 21.871 hengelsportliefhebbers een bezoek gebracht aan Visma 2008 in Ahoy Rotterdam. Niet alleen de trouwe hengelsporter bezocht Visma, ook trok de beurs een groot aantal vrouwen en kinderen; maar liefst 15% van het totaal aantal bezoekers. Mede door de terugkeer van alle belangrijke groothandels was de 40e editie van Visma completer dan ooit tevoren. Bezoekers deden massaal inkopen ter voorbereiding op het komende visseizoen. Daarnaast was er veel belangstelling voor de verschillende lezingen en demonstraties die door prominenten uit de hengelsportwereld werden gehouden. 

De afgelopen vier dagen hebben 21.871 hengelsportliefhebbers een bezoek gebracht aan Visma 2008 in Ahoy Rotterdam. Niet alleen de trouwe hengelsporter bezocht Visma, ook trok de beurs een groot aantal vrouwen en kinderen; maar liefst 15% van het totaal aantal bezoekers. Mede door de terugkeer van alle belangrijke groothandels was de 40e editie van Visma completer dan ooit tevoren. Bezoekers deden massaal inkopen ter voorbereiding op het komende visseizoen. Daarnaast was er veel belangstelling voor de verschillende lezingen en demonstraties die door prominenten uit de hengelsportwereld werden gehouden. 

André Hooijer, Exhibition Manager Ahoy Rotterdam: “Het niveau van de beurs was dit jaar zeer hoog. Wij hebben veel complimenten gekregen van onze standhouders en bezoekers over de mooie uitstraling en goede sfeer. Voorheen waren de groothandels, detaillisten, boten en het vistoerisme gegroepeerd, maar nu stonden alle aanbieders door elkaar heen op de beursvloer die deze jubileumeditie één hal meer besloeg. Dit bleek een positieve verandering ten opzichte van voorgaande edities te zijn.”

Naast een compleet productaanbod stond de hengelsportbeleving centraal. De verschillende activiteiten op de beursvloer werden druk bezocht. Het VismaTheater zat elk uur helemaal vol en ook de demonstraties bij de twee castingbanen trokken veel belangstelling. In de mobiele watertank, die speciaal uit Duitsland was gehaald, werden gedurende alle beursdagen kunstaasdemonstraties gegeven. Uniek aspect van de watertank is dat bezoekers het aas onder water kunnen aanschouwen dankzij ramen aan weerszijden van de tank.

Pierre Bronsgeest, Hoofdredacteur van het sportvissersmagazine Beet en al jarenlang betrokken bij Visma, zegt: “Van alle jaren Visma, is deze 40e editie veruit de beste. Een breed aanbod, veel activiteiten en vooral ook goede zaken voor alle exposanten.”

Op het Jeugdplein van Sportvisserij Nederland hebben vele kinderen kennisgemaakt met de hengelsport. Zo leerden instructeurs van de brancheorganisatie kinderen hoe zij zelf een tuigje konden maken en werd de Stekkie.nl Starterskit geïntroduceerd. Onder de toegestroomde jeugd was ook het revolutionaire hengelsportspel van de Nintendo Wii zeer populair. Onno Terlouw, Hoofd Communicatie & Educatie van Sportvisserij Nederland, kijkt tevreden terug op vier dagen Visma: “Dankzij de actie vrouwen en kinderen gratis hebben wij het nog nooit zo druk gehad op onze stand. Een goede promotie voor de hengelsport onder deze groeiende doelgroep.”

De volgende editie van Visma vindt plaats van 26 t/m 29 maart 2009 in Ahoy Rotterdam.