Beurzen

Beurslocatie Expo Rijswijk wordt De Broodfabriek

De beurshal in Rijswijk die de laatste jaren de namen Darling Market, Evenementenhal Rijswijk, Expo Rijswijk en Beurshal Haaglanden heeft gedragen, wordt opnieuw in de markt gezet als beurs- en evenementencomplex. De eigenaar van het gebouw, Henk van der Straaten en ondernemer Arie Brouwer van Advanced Events hebben een overeenkomst gesloten. Vanaf 1 januari gaat Brouwer het complex exploiteren onder de naam 'De Broodfabriek'.Waar komt de naam 'De Broodfabriek' vandaan? "Het evenementencomplex is gevestigd in de voormalige broodfabriek van Bakkerij Meneba", vertelt Brouwer. "Decennia lang werden in deze industriële locatie duizenden broden, ontbijtkoeken, krentenbollen en bolletjes gebakken voor de wijde regio van Den Haag. Het complex van ruim 17.500 m2 was de laatste zestien jaar in gebruik als Darling Market en Beurshal Haaglanden. Nu gaan we het complex inrichten als een multifunctioneel beurzen- en evenementencentrum voor de regio Den Haag en omstreken."

Er wordt het eerste half jaar ruim 1,5 miljoen euro geïnvesteerd om het complex klaar te maken voor de toekomst. Brouwer:"Als we met de renovatie klaar zijn, bestaat 'De Broodfabriek' uit drie grote feest- en congreszalen, drie grote beurshallen, diverse break-out rooms en vergaderzalen. Daarnaast beschikt het pand over een Horeca Plaza met een enorm buitenterras. Gezien de ideale verbinding met Rotterdam The Hague Airport en de twee grote hotelaccommodaties op loopafstand van De Broodfabriek, verwacht ik ook een aantal internationale evenementen en congressen naar de Haaglanden te halen."

Vorig jaar om deze tijd maakte de eigenaar van het pand, Henk van der Straaten, nog bekend om bezig te zijn met een nieuw concept voor het pand. De voormalige  "Grande Bazaar" zou worden omgevormd tot 'Touch and Buy Rijswijk'. Afgelopen februari zouden de aanpassingen klaar zijn. Nieuwe vloeren en verlichting, uitbreiding van horeca en het kinderparadijs zouden het complex aan de Volmerlaan een nieuwe uitstraling geven. Touch and Buy wilde ongeveer tweehonderd online-retailers een plek geven in Rijswijk. Webwinkeliers konden vanaf tien vierkante meter vloeroppervlak huren, waarop ze hun producten konden tonen. Wat is er van dat concept terecht gekomen? Van der Straaten: "In september starten we met het unieke initiatief Touch and Buy Experience, een showroom voor webshops. Touch and Buy richt zich op de doelgroep van de doelgroep en wil zo voor webshophouders een podium bieden voor de nieuwsgierige internetshopper. Om te beginnen organiseren we op 3, 4 en 5 febuari 2012 de webshopbeurs Touch and Buy Experience."


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief