Beurscateraar stelt hospitality-protocol op voor anderhalvemeter-beurzen | Expovisie
Beurscatering Young Events op vakbeurs in Berlijn

Beurscateraar stelt hospitality-protocol op voor anderhalvemeter-beurzen

Young Events heeft een hospitality-protocol opgesteld voor beurzen die voldoen aan de anderhalvemeter-norm.  De internationale beurscateraar heeft een werkwijze vastgelegd zodat catering – gedifferentieerd naar standgrootte en stand-indeling verantwoord kan plaatsvinden.

“Vakbeurzen kwamen te vervallen of werden verplaatst tot nader order. Wij hebben – en velen met ons – daardoor onze agenda zien leeglopen”, vertelt Jacco de Jong, directeur Young Events. “Gelukkig zijn we een gezond bedrijf en kunnen we tegen een stootje, maar dat betekent niet dat we nu bij de pakken neer gaan zitten.”

Standcatering concept

“We merken een hele voorzichtige beweging richting een opstart van de organisatie van vakbeurzen in Europa. Met name in Duitsland zijn de eerste positieve voortekenen zichtbaar. Wij hebben ons vizier vooruit gericht en hebben de mogelijkheden om de anderhalvemeter-norm te implementeren in een uitvoerbaar standcatering concept.”

Veiligheid voorop

“We merken dat onze opdrachtgevers – standhouders en organisaties – moeite hebben met de nieuwe werkelijkheid”, aldus de Jong. “Veiligheid voor standhouders en bezoekers staan natuurlijk centraal. Iedereen wil straks een omgeving waarin veilig en verantwoord kan worden gewerkt. Hospitality is de afgelopen jaren een steeds belangrijker onderdeel geworden op menig beursstand. Opdrachtgevers grijpen de beursdagen aan om hun klanten even ‘bij het bedrijf thuis’ te ontvangen. Maar wie zorgt er dan voor dat de materialen, de verse lunch, fingerfood of een goed kopje koffie op de stand worden gerealiseerd?”

“We zijn van mening dat we met ons opgestelde hospitality protocol en de ruim 20 jaar ervaring, goed zicht hebben op hoe we binnen ‘het nieuwe normaal’ een ontzorgende rol naar onze opdrachtgevers kunnen blijven spelen.”

Samenwerking centraal

“We kunnen vooruitstrevend te werk gaan, maar we kunnen dit niet alleen”, beaamt de Jong. “We hebben als toeleveranciers een gezamenlijk belang; de juiste voorwaarden voor onze opdrachtgevers creëren om een succesvolle beursdeelname te realiseren”, aldus De Jong. “Wat de doelstelling van onze opdrachtgever ook moge zijn, we kunnen na afloop enkel tevreden zijn als onze opdrachtgever dat ook is.”
“Nu is dan ook het moment aangebroken om als toeleveranciers – denk aan: standbouwers, communicatiebureaus, cateraars, et cetera – in aanloop naar de beurs onze protocollen en werkwijzes op elkaar afstemmen. Daarmee ontzorgen wij onze opdrachtgever en kunnen we gezamenlijk tot het beoogde eindresultaat komen.”
“Het begin is gemaakt, echter kunnen we het gewenste resultaat alleen door goede samenwerking bereiken.”