Beauty Salon Dimensions | Expovisie

Beauty Salon Dimensions

Beauty Salon dimensions 2007 heeft opnieuw een bezoekersrecord gebroken.  In totaal wisten 14.959 bezoekers de weg naar dit beauty-succesnummer te vinden. Dat betekende een stijging van 4% ten opzichte van 2006. De waardering bleef ten opzichte van 2006 stabiel op hoog niveau: 7,4!Beauty Salon dimensions 2007 heeft opnieuw een bezoekersrecord gebroken.  In totaal wisten 14.959 bezoekers de weg naar dit beauty-succesnummer te vinden. Dat betekende een stijging van 4% ten opzichte van 2006. De waardering bleef ten opzichte van 2006 stabiel op hoog niveau: 7,4! 

Schoonheidsspecialisten vormden opnieuw het leeuwendeel van het aantal bezoekers, namelijk 48%. Hand- en nagelverzorgsters volgden met 25% , voetverzorgsters met 8% en overige bezoekersdoelgroepen met 19%. 92,4 % van de bezoekers was eind- of medebeslisser, 91% van de bezoekers heeft daadwerkelijk inkopen gedaan tijdens Beauty Salon dimensions 2007.
Dat de beurs bekend staat als “must”om op de hoogte te blijven van de laatste trends is te zien aan het percentage van 42% van de bezoekers dat aangeeft dat de reden van bezoek het bekijken van nieuwe markt- en productontwikkelingen is. Voor 75% van de bezoekers voldeed de beurs aan zijn/haar verwachtingen, en 73% weet nu al zeker dat hij/zij ook een bezoek aan Beauty Trade special in maart 2008 zal gaan brengen. Het gemiddelde cijfer van de bezoeker is dan ook een 7,4, een cijfer om als organisatie trots op te zijn!

Beauty & Food Inspiratie Plaza
Beauty & food was het thema van Beauty Salon dimensions 2007. De relatie tussen uiterlijke verzorging en voeding wordt steeds belangrijker. Beautyfood of skingestibles zijn in Azië al jaren een grote rage. In Europa zetten zowel de voedings- als de cosmetica-industrie de eerste, voorzichtige stapjes op de “cosmetic food”-markt  In het Beauty & Food Inspiration Plaza was van alles te vinden over de relatie tussen uiterlijk en voeding. Er werden demonstraties verzorgd door studenten van de opleiding Food Design van de HAS in Den Bosch. De bekende cosmetische arts Robert Schoemacher was zondag de hele dag aanwezig om samen met geïnteresseerde bezoekers de BQ-test te doen. De BQ-test berekent ieders persoonlijke Beauty Quotient (BQ). De score geeft aan hoe bewust iemand bezig is met voeding en uiterlijke schoonheid. Robert Schoemacher deed deze test samen met iedereen die wilde weten of hij/zij op de goede weg is. Afhankelijk van de uitkomsten gaf hij tips hoe je je voedingspatroon kunt veranderen.

Hairextension Award
Voor de derde maal werd tijdens Beauty Salon dimensions de wedstrijden voor de Hairextensions Award 2007 georganiseerd. Kappers uit het hele land streden op 17 september ‘live’ op de beursvloer om deze unieke prijs. De competitie is in het leven geroepen door beursorganisator VNU Exhibitions en hairextension-importeur Original Socap. De jury bestond uit topkapper Coos de Joode en Maurice Pierot, bekend van het programma “Make me beautiful”. De Award is gewonnen door Bianca Vink, omdat zij volgens de jury ter plekke de leukste, mooiste, opvallendste en meest creatieve metamorfose heeft gemaakt.

Make-up Kampioenschappen
Ook dit jaar organiseerde het vakblad Visagie de fotowedstrijd voor visagisten: Make-Up Award 2007. Het doel van deze Award is om visagisten en make-up artists te stimuleren op het gebied van creativiteit, perfectionisme en professionaliteit. Deze aspecten zijn meegenomen in de beoordeling van de inzendingen. Alle inzendingen zijn door een deskundige jury beoordeelt en per categorie zijn vijf creaties genomineerd. De nominaties zijn in het augustusnummer van de vakbladen Visagie, Esthéticienne, Prof Nail en Le Salon gepubliceerd. Zondag zijn tijdens de beurs de winnaars bekend gemaakt.
In de categorie Beauty Make-Up ging de juryprijs naar Maaike Beijer uit Enkhuizen en in de categorie Vrij Werk naar Nicole Post uit Enschede. Zij mochten de awards in ontvangst nemen samen met een waardecheque van 500 euro. Bovendien zal hun ingezonden creatie als cover van het vakblad Visagie worden gebruikt. 

Nail Design 2007
Het Nederlands Kampioenschap nagelmodellage ‘Nail Design 2007’ werd georganiseerd in samenwerking met de branchevereniging Het Nagelgilde. De opdracht van dit jaar was: het vervaardigen en aanbrengen van een set “wedstrijdnagels” met French Manicure volgens een professioneel systeem naar keuze van om het even welk merk acryl, gel of fiber. Alle technieken mochten toegepast worden en de nagels moesten technisch perfect aangebracht worden en duurzaam zijn.
De winnaars van Nail Design 2007 zijn Carol Stolk in de categorie beginners en Jessica Bloemendal in de categorie gevorderden. Carline van Zanten plaatste zich voor de internationale Nail Design wedstrijden in Duitsland.

Black Hair & Beautypaviljoen
Voor het tweede jaar was het Black Hair & Beautypaviljoen op Beauty Salon dimensions te vinden.
In het Black Hair & Beautypaviljoen werden informatieve workshops en demonstraties omtrent de speciale verzorging van de gekleurde huid en kroes/gemengd haar georganiseerd. Deze werden verzorgd door de Afro Europese Schoonheids Unie (ASU) en de firma Mariposa. Schoonheidsspecialiste Stephanie Timmerman uit Haarlem is gespecialiseerd in behandelingen voor de gekleurde huid. Zij gaf tijdens de beurs workshops over visagie, microdermabrasie, collageenbehandelingen en medische voetverzorging voor de donkere huid. Adayane Schmeltz liet de bezoekers kennismaken met holistische stoelmassages die gebaseerd zijn op de Afrikaanse drukpuntmassage.
De Stichting ASU zet zich in voor de professionalisering van uiterlijke verzorging voor de gekleurde huid. “Vlinders” was het thema van het Black Hair & Beautypaviljoen tijdens Beauty Salon dimensions 2007. Vlinders zijn natuurlijk en vrij,  kunnen zich verspreiden van salon naar salon om iedereen voor te lichten over de uiterlijke verzorging van de donkere huid.

Beautybeurzen 2008
De volgende editie is de vakbeurs Beauty Trade special die plaats zal vinden van 29 tot en met 31 maart 2008. Beauty Salon dimensions 2008 wordt georganiseerd van 20 tot en met 22 september.
Meer informatie: www.beautybeurzen.nl.