BBB Maastricht lanceert Horeca Summit | Expovisie
BBB Horeca Summit MECC Maastricht

BBB Maastricht lanceert Horeca Summit

Horecavakbeurs BBB Maastricht breidt uit met de BBB Horeca Summit. Dit initiatief is een directe reactie op de coronacrisis die momenteel plaatsvindt en die met name de horecasector hard raakt. Het evenement vindt plaats van 12 tot en met 14 oktober in MECC Maastricht.

BBB Horeca Summit

Gedurende thematische paneldiscussies verspreid over de drie beursdagen komen inspirerende topondernemers en bestuurders aan het woord. Deze sprekers en panelleden zijn afkomstig uit verschillende horecasectoren, zoals bierbrouwerijen, groothandels, out of home/ delivery, catering en inkooporganisaties. Samen gaan zij met elkaar in gesprek, delen zij hun ervaringen en toekomstvisie en behandelen vragen die leven bij de aanwezige horecaprofessionals. Daarnaast zal er ook extra aandacht besteed worden aan het thema digitalisering, dat een steeds belangrijker onderwerp wordt voor de horecaondernemer.

Nieuwe werkelijkheid

De BBB Horeca Summit is een initiatief om de horecaondernemers – en toeleveranciers ook na de coronacrisis overeind te houden, ze van het juiste advies te voorzien en ze met een positief gevoel en de juiste spirit weer naar huis te laten gaan.

Als de horeca op korte termijn haar deuren weer opent, heropent de branche in een nieuwe werkelijkheid. Een aantal aspecten zal fundamenteel veranderen en horecaondernemers en -toeleveranciers zullen in een nieuwe horecawereld terecht komen. Naast een hoop onzekerheid en financiële zorgen, is de mindset van de gasten veranderd en heeft de horeca te maken met veel (overheids)maatregelen die ook na de coronacrisis van kracht zullen blijven.

Beursmanager Silvie Slachter

BBB beursmanager Silvie Slachter: “Horecaondernemers – en toeleveranciers hebben het op dit moment zwaar en zijn op zoek naar antwoorden. Ze hebben behoefte aan positiviteit, aan een hulplijn, aan gedegen advies en aan creativiteit. Omdat niks doen geen optie is slaan wij nu de handen ineen door deze summit te organiseren en zo onze belofte ‘more horeca success’ nog beter waar te maken.”