BBB en EFFF in MECC | Expovisie

BBB en EFFF in MECC

De 52e versie van de BBB en de 12e European Fine Food Fair (EFFF) waren wederom voor de horeca-exposanten, bezoekers en de participerende organisaties een groot succes.

Tijdens de afgelopen beursdagen werden vele (kook)wedstrijden georganiseerd: o.a ‘het smakelijkste snackmenu’, de jaarlijks terugkerende wedstrijd ‘oester openen’ en internationale kookwedstrijden voor leerlingen van de horeca dagvakscholen. Maar ook de inauguratie van de nieuwe Europese voorzitter van Euro-Toques, Fred Dijsselbloem, vond plaats in MECC Maastricht. De jaarlijkse uitreiking van de prestigieuze Columbus Trofee evenals de HotelloTop conferentie waar vele honderden oud-studenten van de (internationale) hotelscholen acte de presence gaven. De bekendmaking van ‘Het meisje bij de Bakker’ en de uitreiking van de Alliance Hennessy Gastvrijheidsprijs waren druk bezochte evenementen.

Zowel beursdeelnemers als exposanten toonden zich zeer tevreden met het feit dat BBB en EFFF nog altijd samen plaatsvinden. Er werd veel belang gehecht aan de wisselwerking tussen beide beurzen, vonden de exposanten. Bezoekers gaven aan, om efficiency redenen, de beurzen in één keer te kunnen bezoeken.

EFFF ‘Smaak en Kwaliteit’ voeren weer de boventoon

De exposanten op de EFFF waren zeer tevreden met de vele horecaprofessionals uit gastronomisch Europa die weer hun weg naar MECC Maastricht hadden gevonden.

Het sfeervolle nieuwe ‘Limburg Plein’ met een variëteit aan producten uit Limburg trok veel aandacht van de bezoekers. Het gastronomische niveau op de EFFF was bijzonder en geeft een trend aan dat ‘smaak & kwaliteit’ weer belangrijk is voor bezoekers. Ook de extra aandacht van de bezoekers voor de patisserie was overweldigend. Dit jaar waren er ook meer collectieve presentaties en demonstratiepleinen. Het kookplein van Euro-Toques was hier een sprekend voorbeeld van. Ook de smaaklessen, gegeven door Joop Braakhekke aan Limburgse schoolkinderen was een ‘leerrijk’ evenement. De EFFF is in 2006 met 30% gegroeid. Een duidelijk signaal dat de gastronomie weer groeiende is.

BBB goed bezocht

Het mag een succesvolle beurs worden genoemd. Een levendige drukte in beide hallen van MECC Maastricht. Exposanten en (overkoepelende) organisaties waren zeer te spreken over de bezoekers: ‘een doelgericht publiek’ was een veel gehoorde opmerking. Een gevolg van de strengere toegangscontrole. En, zoals vele exposanten verzekerden, zijn er veel contacten en contracten aan te pas gekomen. ‘Een goed verzorgde en kwalitatief hoogstaande beurs’, was de mening van velen. Het aanbod van producten was veelzijdig te noemen.

Regionale afdeling van Koninklijk Horeca Nederland

: zeer spraakmakende onderwerpen haalden dagelijks de landelijke pers. Hun doelstellingen zijn gehaald in kwantitatieve en kwalitatieve zin. Deze werkgevers organisatie is zeer tevreden over deze beurs.

Bezoekers

Het aantal bezoekers tijdens de vier beursdagen ligt in lijn der verwachtingen. Ondanks de veel strengere toegangscontrole bleef het bezoekersaantal gelijk aan de vorige ‘droge’ versie. Een goed resultaat.

In 22 t/m 26 januari 2007 organiseert MECC Maastricht wederom de horecavakbeurzen.