Bar:NL | Expovisie

Bar:NL

De tweede editie van Bar.NL is boven verwachting goed verlopen. De beurs in de Amsterdam Convention Factory trok ruim vierduizend bezoekers die veel waardering hadden voor het programma van de ruim honderd deelnemers. (Door Huub Klomenpenhouwer)Organisator Godfried van der Lugt: ”De match van bedrijven en bezoekers is gewoon messcherp. Het aanbod richt zich op de onderscheidende bars en discotheken. Eigenzinnig en trendy. En dat is precies wat het publiek wil. De exposant treft bezoekers die de horecabeurzen vanwege hun brede en behoudende karakter mijden. Hetzelfde geldt trouwens voor een deel van onze exposanten.”De keuze voor de Amsterdam Convention Factory is bewust. ”Het is een locatie die verrassend werkt. Geen standaard beursgebouw maar een ruimte die vervreemdt en inspireert. Ook wat de inrichting betreft houden we de regie in eigen hand. We kiezen ook zelf de dj”s en muziek en spelen daarbij in op wat er leeft.”Van der Lugt deed idee voor de beurs op in Londen bij een bezoek aan een soortgelijke beurs. Hij en zijn compagnon Marcel Schlaman zullen BAR:NL niet snel naar een reguliere beursaccommodatie verhuizen. Ook niet als de beurs blijft groeien. ”We zullen eerder uitbreiden naar de naastgelegen Van Gendthallen”, aldus Van der Lugt. “Daarna kunnen we altijd nog uitbreiden met een tweede evenement, NightEvent:NL, waarin de trendy nachthoreca het speerpunt zal zijn.Zijn inspiratie haalt Van der Lugt uit de markt zelf, niet in de laatste plaats gevoed door reacties op zijn tijdschift Theme Magazine, een Nederlandse uitgave van de Engelse uitgever Mondiale. ”Zo houden we de vinger aan de pols, blijven we open staan voor trends en ontwikkelingen en blijven we nieuwe kansen pakken en uitvoeren.”