Bakkersvak lanceert nieuwe huisstijl | Expovisie

Bakkersvak lanceert nieuwe huisstijl

Bakkersvak heeft een nieuwe huisstijl én breidt het programma uit. De nieuwe slogan ‘voor de bakker van nu, voor de bakker van morgen’ past bij de missie ‘Visit the future’ van organisator Easyfairs. Op de beursvloer is er ook meer aandacht en ruimte voor content voor de bezoeker dankzij een uitgebreider programma. Dit is mogelijk nu de beurs een dag langer duurt dan voorheen, namelijk van 10 tot en met 12 maart 2019, in Evenementenhal Gorinchem .

Vraag naar drie dagen

“De verlenging van twee naar drie dagen is geen commerciële afweging vanuit Easyfairs, maar voortgekomen uit vraag vanuit exposanten en bezoekers. Elk jaar zien we een stijging in zowel het aantal bezoekers als exposanten. Die groei mag niet ten koste gaan van de kwaliteit. Door de drukte op de beursvloer lukt het exposanten niet om al hun klanten uitvoerig te spreken. Met de dinsdag erbij, geven we bezoekers de keuze uit drie dagen. Deze dag sprong voor de bezoeker eruit als ideale derde dag”, zegt Corine Visser, Event Manager van Bakkersvak.

Nieuwe kennistheaters

Naast het terugkerende Belevenisplein en het IJsplein, zijn er in 2019 vier extra theaters: het Inspiratorium, een Open Bakkerij in samenwerking met het Bakery Institute, het Grondstoffentheater en café Onderneem. Het Inspiratorium heeft een open setting op de beursvloer waar hippe foodconcepten worden getoond in een marktopstelling met foodtrucks en pop-up stores. De Open Bakkerij is een initiatief van het Bakery Institute waar studenten uit alle leergangen samen met oud-studenten aan het werk zijn. In het Grondstoffentheater geven vak-experts praktische tips over het gebruik van specifieke grondstoffen. In café Onderneem worden ondernemers uit de branche door vooraanstaande sprekers meegenomen in alle thema’s rondom ondernemen, zoals personeel, financiën, consumententrends, duurzaamheid en marketing.

Bakkersvak 2.0

Zowel de lancering van de nieuwe huisstijl als de nieuwe theaters op Bakkersvak moeten bijdragen aan het hoofddoel van organisator Easyfairs, namelijk bezoekers een kijkje in de toekomst geven van hun werk. “Tijdens een bezoek aan Bakkersvak wordt de bezoeker geïnspireerd, moeten nieuwe ideeën worden geboren, en is hij voorbereid op alles wat de toekomst zijn vak zal brengen. Vanuit dat standpunt ontwikkelen wij het concept van Bakkersvak ieder jaar door”, aldus Visser.