AutoRAI op zoek naar nieuw beursbeeld | Expovisie

AutoRAI op zoek naar nieuw beursbeeld

AutoRAI is op Facebook een ontwerpwedstrijd gestart voor het beursbeeld van de komende editie, die gaat plaatsvinden van 3 tot en met 14 april 2013. Het ontwerp moet ‘Het grootste autofeest van Nederland’ uitbeelden. Inzenders maken kans op kaarten voor de Exclusive Preview avond van AutoRAI 2013 en de uiteindelijke winnaar van de wedstrijd ontvangt een geldbedrag van € 2.500,-.

“Deze actie laat zien wat AutoRAI is”, aldus beursmanager Joost ’t Hooft van Amsterdam RAI. “Elke twee jaar brengen we de geschiedenis én de toekomst van auto’s tot leven in en rond het beursgebouw. Hierbij is het doel om autoliefhebbers zo veel mogelijk beleving te bieden. Dat doen we nu dus ook door iedereen de kans te geven zelf het beursbeeld te ontwerpen.”

Op het gebied van in het oog springende beursbeelden heeft AutoRAI een lange traditie. Sinds 1900 worden deze beelden gebruikt ter promotie van het tweejaarlijkse autofeest. Onder andere topontwerpers als Cassandre en Cor Steenstra hebben het gevoel van de autobeurs in beeld weten te vatten. Voor de komende editie wil AutoRAI creatieve autoliefhebbers de kans bieden om hun naam toe te voegen aan de indrukwekkende lijst van ontwerpers.

Iedereen met ontwerpambities kan eenvoudig meedoen via de AutoRAI Facebook pagina. Hier zijn ook de ontwerpen van eerdere edities te bekijken en vindt men meer informatie over AutoRAI 2013. De inzendtermijn loopt tot en met 14 oktober 2012. Een vakjury bestaande uit hoofdredacteuren van autobladen en marketingexperts zal uit alle inzendingen de drie finalisten selecteren. Uit deze drie kiest het Nederlandse publiek de uiteindelijke winnaar.