Auma gaat partnerschap aan met Bvik | Expovisie

Auma gaat partnerschap aan met Bvik

De Auma, de Duitse belangenvereniging van de Duitse vakbeurssector, is een partnerschap aangegaan met het Bundesverband Industrie Kommunikation (Bvik). Leden van Bvik zijn marketing managers uit de industrie en professionals in de B2B communicatiebranche. De in 2010 opgerichte vereniging heeft zich ten doel gesteld de samenwerking tussen ondernemers en aanbieders van communicatiediensten te bevorderen, te verbeteren en te professionaliseren.

Voordelen van beursdeelname

Rond de 80 procent van de internationale beurzen in Duitsland richten zich voornamelijk of uitsluitend op vakbezoekers. In aanvulling op Auma’s samenwerking met brancheorganisaties wil de vereniging het partnerschap met Bvik gebruiken om marketing- en communicatieprofessionals beter te informeren over de voordelen van deelname aan beurzen in B2B communicatie.

Elementen van het partnerschap zijn onder andere de betrokkenheid van AUMA bij het grote Bvik marketing event ‘Tag der Industriekommunikation’, bijdragen aan de inhoud van publicaties van Bvik en het gebruik maken van wederzijdse netwerken.

„Die Messe zählt noch immer zu den wichtigsten Marketinginstrumen- ten im B2B-Bereich. Durch die Themenpartnerschaft mit dem AUMA treiben wir die Mission unseres Verbandes, die B2B-Kom- munikation und damit auch die Messekommunikation nachhaltig zu professionalisieren, weiter voran. Der Austausch und die Zusam- menarbeit führen zu wichtigen Synergie-Effekten, von denen die Mitglieder beider Verbände profitieren“, verklaart Kai Halter, voorzitter van de raad van bestuur van Bvik, de samenwerking.