Beurzen

Artlantis 6 met nieuwe fysische render engine

Abvent, ontwikkelaar van Artlantis, heeft versie 6 van deze renderapplicatie op de markt gebracht. Artlantis 6 is uitgerust met een compleet nieuwe en fysisch correcte render engine en biedt daarnaast diverse nieuwe functies en verbeteringen aan bestaande functies.

Voor het creëren van adembenemende renders bevat Artlantis nu een hagelnieuwe, ingebouwde en fysisch correcte render engine, die de nadruk legt op natuurkundige correctheid, precisie, nauwkeurigheid van materialen en energieverbruik.

Render engine

• Pre-Sets:

Keuze tussen verschillende voorgedefinieerde modi (interieur, exterieur, etc.) en verschillende definities (snelheid, medium of kwaliteit) om snel het gewenste resultaat te krijgen.

• Wit Model:

Renderen in de ”White Model” modus rendert alle oppervlakken in wit behalve degene met transparantie.

• Witbalans:

Pas de dominante kleur van een scene aan aan het omgevingslicht.

• Ambient Occlusion:

Render met ambient occlusion voor het creëren van virtuele schaduwen in kleine gebieden waar natuurlijk licht net niet komt (bijvoorbeeld rand plafond-muur). Dit geeft meer diepte en reliëf aan zowel interieur als exterieur scenes.

Licht & Neon

• IES Profielen:

Artlantis 6 biedt acht voorgedefinieerde IES profielen en eveneens de mogelijkheid om deze te downloaden van de website van de fabrikant van armaturen. IES profielen zijn te gebruiken voor het realistisch belichten van projecten. De lichten kunnen nog steeds nabewerkt worden in helderheid, kleur, richting en bundel.

• Verbeterde Neon:

Neonlicht is compleet vernieuwd en nu veel sneller en beter.

Modelprojectie

Modelprojectie (render in een bestaande foto plaatsen) is vernieuwd en is nu nog gemakkelijker te gebruiken. Een nieuwe functie is de geïntegreerde alpha mask editor om direct in Artlantis transparantie toe te voegen aan een voorgrondafbeelding. Zodoende wordt de site insertion nog realistischer.

Laser Projectie

Objecten kunnen nu gemakkelijk uitgelijnd worden met de laserprojectie. Door te klikken op een referentievlak kan de exacte positie en oriëntatie van een laserstraal bepaald worden, zodat objecten daarop uitgelijnd kunnen worden.

Catalogus & Media

• Gemakkelijker toegang tot de Artlantis Media Store;

• Pas de catalogus aan door zelf aangemaakte mappen vanuit Level II van de catalogus toe te voegen;

• Nieuwe weergave-opties voor het bekijken van laatst gebruikte media, shaders en objecten in de scene of degene toegevoegd aan een selectie;

• Plaats media uit een selectie willekeurig in een scene met herhaald klikken.

En meer…

• Het Preview-venster navigeert interactief in een blok- of oppervlakte-weergave en met of zonder automatische OpenGL. OpenGL wordt weergegeven in kleur, verborgen lijnen, draadmodel of een combinatie daarvan.

• Zoekvelden voor het zoeken naar specifieke namen in alle inspectors.

• Het weergavefilter kan gebruikt worden om een materiaal op een object snel te vinden.

• De nieuwe KeyServer App kan automatisch opstarten op Mac, op Windows kan dit als een service.

• Tijdens het creëren van een object is het nu gemakkelijker om de oriëntatie in het project te definiëren.

• Artlantis 6 ondersteunt Retina displays op Mac OS voor een betere weergave van projecten.

• Artlantis 6 biedt nu de mogelijkheid voor automatische back-ups.

• Een nieuw vignette effect is beschikbaar voor post-processing.

Upgrades

Versie 6 van Artlantis is een betaalde upgrade voor gebruikers van oudere versies van Artlantis. Voor upgrades en nieuwe licenties kunnen gebruikers zich wenden tot reseller Design8 in Tiel.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief