Beurzen

Artexis Easyfairs presenteert nieuwe strategie

Artexis Easyfairs is formeel samengevoegd tot één organisatie met een gemeenschappelijke bedrijfsidentiteit en missie: ‘Visit the future’. De gezamenlijke visie is community’s dienen, toonaangevend zijn op het vlak van marketing en technologie, talent ontwikkelen en best practices binnen de Groep delen. De missie, strategie en nieuwe identiteit worden in detail beschreven in het activiteitenverslag 2013-14 van Artexis Easyfairs, dat op 19 januari gepubliceerd is.

Eric Everard, oprichter en directeur van Artexis Easyfairs: “Dit zijn zeer opwindende tijden voor de meetings- en evenementensector. Dankzij onze nieuwe bedrijfsstrategie kunnen we een sleutelrol spelen in de evolutie van onze sector, voortbouwend op de vele synergieën binnen onze activiteiten.”

De nieuwe Groep heet Artexis Easyfairs en omvat twee divisies die elk onder een andere merknaam handelen. Easyfairs is organisator van evenementen, die community’s een blik gunt op hun toekomst, hen de tools en knowhow aanreikt om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien en een positieve ervaring biedt die hun leven kan veranderen. Artexis is eigenaar en manager van evenementenlocaties, die gepersonaliseerde en vernieuwende diensten biedt om de evenementen van de onderneming tot een succes te maken en tegelijk de gemeentelijke, lokale en regionale economie te stimuleren en te ontwikkelen.

“Na de recente bekendmaking van onze Artexis-SMG joint venture zijn we vastberaden om een nog grotere impact te hebben op de economieën, dankzij uitmuntendheid in het beheer van openbare en particuliere conferentie- en expositiecentra”, stelt Everard.

Gediversifieerde evenementen en locaties

Easyfairs blijft zijn doel nastreven om het organiseren van beurzen voor alle deelnemers makkelijk te maken, maar doet dat voortaan via een bredere waaier aan gediversifieerde evenementformules. Naast de bekende ‘all-in formule’ waarmee Easyfairs naam heeft gemaakt, biedt de organisator ook een formule waarbij enkel de kale oppervlakte gehuurd wordt, de Confexformule voor een beurs met een conferentie en de business summit formule.

Artexis blijft verder locaties voor multi-format uitbouwen, waar allerlei evenementen georganiseerd kunnen worden, van beurzen en conferenties tot concerten en sportevenementen.

Artexis Easyfairs publiceerde 19 januari zijn activiteitenverslag 2013-14. Dat bevat een overzicht van de resultaten van het bedrijf in de afgelopen twee jaar en de doelstellingen voor de toekomst.

“Artexis Easyfairs is een familiebedrijf, een belangrijke eigenschap, want dit laat ons toe een langetermijnvisie na te streven”, stelt Everard. “We herinvesteren 80 procent van onze winst in onze toekomstige projecten en activiteiten. In 2013-14 versterkten we onze financiële basis. De equity value van de groep steeg met 43 procent, terwijl de netto schuld-equity ratio daalde van 53 procent naar 16 procent. De groep is dan ook goed geplaatst om de groeidoelstellingen te realiseren”.

Het Artexis Easyfairs activiteitenverslag 2013-14 kan hier gedownload worden.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief