Apple-update goed nieuws voor event-apps | Expovisie

Apple-update goed nieuws voor event-apps

Apple heeft speciaal voor event-apps haar beleid aangepast, waardoor deze toch op basis van een white label-app – een sjabloon – gemaakt kunnen worden. Hiermee wijkt het bedrijf af van het algemene beleid dat ze in augustus van vorig jaar aankondigde.

 “We zijn heel blij met dit nieuws”, stelt Kai Hattendorf, CEO van de internationale branche-organisatie UFI in Exhibition News. “We weten uit UFI-onderzoek dat de meerderheid van de beursorganisatoren white label-apps gebruiken als basis voor hun beurs-apps en dat ze – net als vele anderen – contact hebben opgenomen met Apple om de zorgen van onze sector te delen. Het is ook de allereerste keer dat Apple onze sector in zijn regels vermeldt, wat het toenemend bewustzijn van de kracht van face-to-face-evenementen laat zien.”

App Store-richtlijnen

Apple gebruikt de App Store-richtlijnen om met app-ontwikkelaars samen te werken en er zodoende voor te zorgen dat de programma”s die worden aangeboden via de App Store van het bedrijf voldoen aan bepaalde normen voor een goede gebruikerservaring. In de herziene regel 4.2.6 staat nu dat ‘een andere acceptabele optie voor sjabloonproviders is om een ​​enkel binair bestand te maken om alle client-inhoud in een geaggregeerd of ‘picker’-model te hosten, bijvoorbeeld als … een event-app met afzonderlijke items voor elke client evenement.”

Branche-specifiek

In het voortraject naar deze aanpassing heeft UFI bij Apple betoogt dat haar leden vaak meerdere beurzen organiseren in verschillende sectoren en dat het klonen van apps voor die beurzen een heel gebruikelijke en logische procedure is. De code van de apps is dan wel vergelijkbaar, maar de inhoud is heel branche-specifiek. Daarnaast kennen veel klanten niet eens de naam van het organiserende bedrijf; het is met name de beurstitel die zij kennen.